FAQ

Nasz ekspert Stefan odpowiada na najczęściej zadawane pytania. Zebraliśmy je tutaj w jednym miejscu, żeby rozwiać Wasze wątpliwości. Równocześnie przepraszamy, jeśli któreś z zadanych nam pytań pozostało bez odpowiedzi. Jak domyślacie się ostatnie dni przed Festiwalem to istne szaleństwo organizacyjne, ale nie zniechęcajcie się i piszcie do nas: biuro@pannonica.pl postaramy się uzupełnić odpowiedzi na wszystkie Wasze pytania.

 

Pyt. 1. Kupiłem bilet przez Internet. Dostałem e-maila potwierdzającego. Czy to jest mój bilet ? Czy to wszystko ?
Odp. TAK, Potwierdzenie z e-maila jest biletem elektronicznym (podobnie jak np. w tanich liniach lotniczych). Można wydrukować potwierdzenie i zabrać ze sobą albo użyć ekranu swojej komórki. Rolę biletu elektronicznego pełnią zamiennie albo sms z kodem pokazany na ekranie komórki albo wydruk z potwierdzeniem. Jeden lub drugi pokazujemy przy wejściu do wioski festiwalowej i tu wymieniamy go na opaskę na rękę, którą nosimy przez cały czas trwania festiwalu. W związku z ubiegłorocznymi doświadczeniami opaski będą wyrywkowo sprawdzane przez służby porządkowe również u osób przebywających na terenie wioski festiwalowej. Zabezpieczcie swoje smsy i e-maile z potwierdzeniem przez skasowaniem albo zróbcie sobie kopie bezpieczeństwa. Utrata dowodu zakupu ma bowiem przykre konsekwencje (patrz punkt 23).

Pyt. 2. Gdzie mam odebrać opaski? Przy wejściu, w kasie ?
Odp. Dokładnie tak! W budce (kasie) przy obu wejściach do wioski festiwalowej (W1 i W2). Posiadacze karnetów na cały festiwal odbiorą swoje tekstylne opaski w kolorze niebieskim (ze specjalnym wzorem) i zobowiązani są je nosić na ręce i okazywać służbom porządkowym i informacyjnym podczas trwania całego festiwalu zwł. przy punktach kontroli opasek.  Z doświadczenia wiemy, że tuż przed rozpoczęciem koncertów przy kasie robi się „wąskie gardło”. Dlatego, kto ma możliwość powinien postarać się przybyć wcześniej, np. ok 16.00- 17.00 wtedy wejście do wioski festiwalowej odbywa się dużo płynniej.
W związku z podleganiem pod przepisy o imprezie masowej zmuszeni jesteśmy lepiej kontrolować wnoszenie alkoholu przez uczestników festiwalu. To również może doprowadzić do zmniejszenia przepustowości przy wejściu.

Pyt. 3. Ja zapłaciłam za trzy bilety (dla 3 osób), a dostałam tylko jedno potwierdzenie, czy to oznacza że ja muszę odebrać bilety dla wszystkich. Oni nie mogą sobie odebrać ?
Odp. Nie ma żadnych powodów do obaw. Bardzo często jedna osoba podczas jednej transakcji kupowała dwa, trzy, cztery i więcej biletów czy karnetów. W takim wypadku osoba, która okaże wydruk potwierdzający zakup podwójnego, potrójnego, czy poczwórnego (itd) biletu dostanie odpowiednio dwa, trzy, cztery (itd) opaski. Osoba w kasie użyje odpowiedniego czytnika i będzie wiedziała ile ma wydać opasek i jakiego koloru. Osoby kolejne już nie odbierają opasek samodzielnie, bo zrobiłoby się olbrzymie zamieszanie. Ktoś kto odbierze opaski w imieniu grupy, po prostu przekaże je innym osobom.

Pyt. 4. Nie zdecydowałem się na zakup biletów w przedsprzedaży. Czy będę mógł kupić bilet na miejscu (np.  w kasie) ?
Odp. TAK (z zastrzeżeniem jak niżej). Oprócz przedsprzedaży planujemy także sprzedawać bilety (ale tylko wejściówki dzienne) w kasie podczas trwania festiwalu, przy wejściu do wioski festiwalowej.  Sumarycznie jest to rozwiązanie nieco droższe niż zakup karnetów, dodatkowo do każdej wejściówki zakupionej w kasie podczas festiwalu doliczamy opłatę 5 zł. Konsekwentnie promujemy jednak przedsprzedaż jako podstawową i preferowaną formę zakupu. Dla organizatorów każdy karnet zakupiony w przedsprzedaży to miód na serce. Uwaga: W zależności od stopnia wypełnienia pojemności wioski festiwalowej zastrzegamy sobie jednak prawo do ograniczenia ilości sprzedawanych biletów i wstrzymania sprzedaży w dowolnym momencie.
Ograniczenie to oczywiście w żaden sposób nie dotyczy osób, które już zakupiły swoje karnety/bilety w przedsprzedaży.

Pyt. 5. Co będzie jeśli np. zgubię opaskę? czy dostanę duplikat?
Odp. NIE, nie będziemy wydawać duplikatów. Technologia produkcji bezpiecznych opasek wejsciowych wyklucza z jednej strony przypadkowe zniszczenie opaski (opaska jest trwała i wodoodporna) a z drugiej strony wyklucza zdjęcie opaski bez jej zniszczenia (w celu np. przekazania jej innej osobie). Prawidłowo założona opaska nie ma prawa również spaść z ręki. Dlatego opaski na rękę są powszechnie stosowane jako wielokrotne bilety wstępu na takich imprezach jak np. festiwale. Podsumowując: posiadacz opaski powinien dbać by nie uległa ona zniszczeniu (co nie jest takie trudne):)

Pyt. 6. Czy zapewniacie wyżywienie ?
Odp. TAK. Koncerty trwają prawie 6 godzin dziennie. Dlatego zawarliśmy blisko 20 umów z różnymi firmami gastronomicznymi i innymi podmiotami, np. lokalnymi stowarzyszenia, które mają zapewnić Wam smaczne posiłki podczas festiwalu (również wegańskie) . Ufamy, że nie będziecie musieli się martwić o ciepłe posiłki, a ich wybór i jakość znów będzie lepszy jak przed rokiem . Nie musicie nigdzie biegać, bo wszystko co człowiekowi potrzebne jest do życia (w dziedzinie jedzenia i picia) znajdziecie na miejscu w wiosce festiwalowej. Między koncertami będą przerwy techniczne ok. 20-30 minut, w sam raz żeby posilić się. Osobna sprawa to śniadania, temat ważny zwł. dla mieszkańców pola namiotowego. Na śniadania zapraszamy pomiędzy godz 8.00 a 10.30 (w piątek, sobotę i niedzielę także). Wyżywienie oczywiście jest płatne przez uczestników we własnym zakresie. Posiłki są świeże smaczne i urozmaicone. No i niedrogie.

Pyt. 7. Czy można wnosić własny alkohol na teren wioski festiwalowej?
Odp. NIE. Na terenie wioski festiwalowej obowiązuje bezwzględny zakaz wnoszenia i spożywania własnego alkoholu / nie zakupionego na stoiskach na terenie wioski festiwalowej. Alkohol nielegalnie wnoszony do wioski festiwalowej będzie konfiskowany przez służby porządkowe przy wejściu oraz podczas trwania festiwalu na terenie wioski festiwalowej i na polu namiotowym. W pierwszej kolejności dotyczy to piwa w puszkach i butelkach, jak również innych rodzajów alkoholu nie dopstępnego na oficjalnie działających stoiskach gastronomicznych. Te i inne kwestie porządkowe zostały uregulowane w Regulaminie Festiwalu.

Pyt. 8. O której rozpoczynają się koncerty ?
Odp. Koncerty rozpoczynamy każdego dnia o godz 17.30. Również w czwartek, kiedy zakontraktowaliśmy dla Was dodatkowy koncert węgierskiego zespołu Kerekes Band. Większość z Was na bilecie – karnecie ma godzine rozpoczęcia festiwalu 18.00, ale ta godzina nie jest już aktualna w związku z w.w zmianą w programie. Polecamy wcześniejsze przybycie 🙂 nikt nie lub grać, gdy pod sceną nie ma jeszcze publiki :).

Pyt. 9. Jak dojechać na Wasz festiwal? i co gorsza jak z niego wrócić w ostatnim dniu wakacji?
Odp. Zagadnienie to rozłożyliśmy na czynniki pierwsze w rozdziale >>> dojazd <<<
Opcji dojazdu jest naprawdę sporo. Rzeczywiście sytuacja  z powrotem jest nieco bardziej skomplikowana dlatego zdecydowaliśmy o podstawieniu specjalnego powrotnego POCIĄGU FESTIWALOWEGO, który w samo południe 3 IX w niedzielę odjedzie z Barcic do Krakowa (przez Tarnów), a stamtąd znajdziecie połączenia w dowolne miejsce Polski z resztą kraju.
pociąg festiwalowey nagłówek
Bilety na ten pociąg kosztują 19 zł i można je już kupować tu >>> bilety na „powrotny” pociąg festiwalowy 3 IX.

Pyt. 10. Czy gwarantujecie miejsce na polu namiotowym?
Odp. TAK, mamy w tym temacie dobre wiadomości. Ponieważ pole namiotowe powiększyło znacznie swój areał w porównaniu do ubiegłego roku, więc ugościmy na nim wszystkich chętnych; zarówno posiadaczy karnetów jak i biletów dziennych. W tym roku wprowadziliśmy zryczałtowaną opłatę 20 zł (bez względu na ilość dni/nocy) spędzonych na polu. Posiadacze karnetów (z polem namiotowym) otrzymają dodatkowo specjalne opaski koloru brązowego na rękę poświadczające prawo do legalnego przebywania na polu namiotowym. Na terenie pola namiotowego obowiązuje zakaz przebywania osobom postronnym (bez opasek „pole namiotowe”). Wejściówki na pole namiotowe (za 20 zł) można zakupić w przedsprzedaży na stronie www.ekobilet.pl/ckis. Będzie można je też zakupić na miejscu w kasie ale za dopłatą 5 zł. Na polu namiotowym obowiązuje zasada kto pierwszy ten lepszy. W czwartek z pewnością wybór najlepszych miejsc będzie o wiele większy niż w piątek i sobotę.

Pyt. 11. Czy będzie tzw. pole ciche dla rodziców z małymi dziećmi?
Odp. TAK. Podobnie jak w poprzednich latach. Ciche pola namiotowe będą dwa, w tym jedno (oznaczone „CD”) tylko dla osób z małymi dziećmi do lat 6. Jego pojemność to ok. 50 namiotów. Podobną pojemność ma „ciche pole namiotowe” dla pozostałych osób „CP” (uwaga zmiana lokalizacji!!! patrz mapka). Oba położone są w pewnym oddaleniu od sceny głównej (ok 200-250 m) i stodoły. Również na polach „cichych” wybór miejsc pogarsza się z upływem festiwalu. Najlepsze miejsca warto zająć sobie w czwartek.

Pyt. 12. Czy uczestnicy festiwalu mają zapewniony parking ? 
Odp. TAK. Zarówno posiadacze karnetów i biletów dziennych mają zagwarantowane miejsce na parkingu w pobliżu wioski festiwalowej (w odległosci ok 300-400 m). Po przejechaniu mostu na Popradzie należy kierować się prosto. Zielony Parking zlokalizowany jest po ok 300 m za mostem i po przejechaniu skrzyżowania z drogą prowadzącą do wioski festiwalowej), która będzie zamknięta dla ruchu kołowego.  Na terenie wioski festiwalowej ( z wyjątkiem parkingu) obowiązuje w tym roku całkowity zakaz ruchu wszelkich pojazdów. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa i koniecznością zachowania przejezdności dróg ewakuacyjnych.
Wzorem ubiegłych lat dla pojazdów mieszkalnych (kampery, przyczepy, vany itp) zostanie udostępniony Camper Park (uwaga: zmieniona lokalizacja). Camper Park usytuowany jest tuż przez skrzyżowaniem z drogą prowadzącą do wioski festiwalowej (w odległości ok 150 m od wioski festiwalowej).

Pyt. 13. Czy będą zapisy na warsztaty?
Odp. Inaczej niż w poprzednio, nie prowadzimy pre-zapisów na warsztaty w Internecie. Natomiast będzie można (a nawet trzeba) zapisać się na warsztaty na miejscu w biurze festiwalowym (już od czwartku godz 15.00). Pierwszeństwo w zapisach na warsztaty mają posiadacze karnetów na cały festiwal (3 dni). Niektóre warsztaty mają limit uczestników (15-20 os). Limit 20 os dotyczy także wszystkich warsztatów odbywających się w „jurcie czajowej” i tipi. Pozostałe warsztaty są otwarte (limitowane pojemnością sali czy namiotu). Wszystkie warsztaty są bezpłatne. W  piątek i sobotę w indiańskim tipi (nr 4) będą mieć miejsce animacje dla dzieci w wieku do 12 lat  w godz. 10.00 do 15.00. Na animacje nie trzeba się zapisywać. Rozkład warsztatów godzina i miejsce rozpoczęcia znajdziecie na plakatach na terenie wioski festiwalowej. Komunikaty (dot. zmian) będą publikowane na tablicy ogłoszeń w sąsiedztwie biura festiwalowego i ogłaszane przez megafon.

Pyt. 14. Jakie atrakcje są dodatkowo płatne?
Odp. Dojazd na festiwal i wyżywienie trzeba opłacić sobie samemu. Na terenie wioski festiwalowej znajduje się mała stadnina koni, jazda konna płatna jest dodatkowo. To samo dotyczy pakietów przygodowych (kajaki, wycieczki). Polecamy zakupy na kramach (gadżety, biżuteria, ciuchy, ceramika itp… ).
Udział w warsztatach jest w reguły bezpłatny (chyba, że wyraźnie zaznaczono inaczej).

Pyt. 15. Czy w wiosce festiwalowej jest wi-fi?
Odp. TAK. Jest bezpłatne wi-fi. Aczkolwiek nie dajemy gwarancji odnośnie jakości (ta zależy m.in od ilości osób korzystających w tym samym czasie z sieci).

Pyt. 16. Czy na terenie wioski festiwalowej można płacić kartami kredytowymi, np. za karnety kupowane w kasie, posiłki?
Odp. NIE, Nie ma takiej możliwości. Na terenie wioski festiwalowej nie funkcjonują terminale płatnicze kart kredytowych.
Natomiast jeśli ktoś chciałby za karnet zapłacić kartą płatniczą, powinien skorzystać z przedsprzedaży, w systemie ekobilet.pl płatność kartą kredytowa jest jedną z dostępnych opcji. W Barcicah jest jeden bankomat (w sąsiedztwie biblioteki w odległości ok 700 m od wioski festiwalowej)

Pyt. 17. Jak wygląda kwestia zaplecza higienicznego w wiosce festiwalowej „w szczerym polu”? Czy są toalety, umywalki, prysznice?
Odp. Na terenie wioski festiwalowej dostępne jest podstawowe zaplecze higieniczne. Podczas festiwalu funkcjonują to bezpłatne toalety polowe typu Toi, Toi codziennie serwisowane. Toalety są także wewnątrz Stodoły w Odnozynie, ale w odróżnieniu od bezpłatnych toalet polowych są płatne.
Na terenie wioski festiwalowej są umywalki i prysznice polowe. Oprócz znanych z lat poprzednich pryszniców polowych z ciepłą wodą w sąsiedztwie stodoły w Odnozynie będzie także dodatkowa przyczepa „prysznicowa” na polu namiotowym wyłącznie dla jego mieszkańców.

Pyt. 18. Jak wygląda w tym roku organizacja wioski festiwalowej oraz rozmieszczenie najważniejszych obiektów?
Odp. Dla zobrazowania jak wygląda przestrzenna organizacja wioski festiwalowej podczas 5 edycji Festiwalu Pannonica przygotowaliśmy dla Was specjalną mapkę.

plan wioski festiwalowej8a

Pyt. 19. Czy w tym roku będą naklejki upoważniające do wejścia pod samą scenę?
Odp. NIE, to było rozwiązanie tymczasowe, na które zdecydowaliśmy się tylko raz w 2016 r. W tym roku nie będzie naklejek. Za to wygrodzona strefa przed sceną będzie ponad 2 x większa niż do tej pory.

Pyt. 20. Czy będzie bezpieczna strefa dla małych dzieci pod sceną jak w ubiegłym roku?
Odp. TAK. Mimo, że w zeszłym roku nie udało nam się namówić wszystkich rodziców żeby korzystali z bezpiecznej strefy będziemy konsekwentnie promować korzystanie z niej zwłaszcza w przypadku małych dzieci do 6-7 lat. Strefa podobnie jak w roku ubiegłym będzie usytuowania z lewej strony sceny. Korzystając z niej rodzice udostępniają swoim dzieciom o wiele lepszą widoczność sceny (nie zasłanianej przez osoby dorosłe), a równocześnie nie narażają dzieci na „poturbowanie” przez osoby żywiołowo tańczące pod sceną. Wstęp do strefy mają dzieci do lat 7 i ich rodzice/opiekunowie w proporcjach 1 dziecko / max 1 dorosły. Skąd te proporcje? Stąd, że jeśli wpuścimy do strefy więcej osób dorosłych niż dzieci to przestanie ona spełniać swoją role komfortowego i bezpiecznego placyku, gdzie dzieci mają szczególne prawa.

Pyt. 21. Czy GuczoDisko będzie każdej nocy?
Odp. NIE, Guczodisko w Stodole tradycyjnie odbywa się JEDEN RAZ PODCZAS każdej edycji i zawsze w nocy z czwartku na piątek. Decydując się na późniejszy przyjazd na festiwal (np. w drugi albo trzeci dzień) bezpowrotnie traci się okazję do udziału w GuczoDisku.
W tym roku czwartkowe GuczoDisko będzie miało dodatkowy cumbiowy posmak. W barcickiej stodole bedzie rządził przybywający z drugiej półkuli niezykły gość. Ivan Radojevic znany także jako Del Bosque. Jest serbskim Dj-em aktualnie mieszkającym w Limie (Peru). Przybrał ten przydomek w kraju Inków jako rezydujący tam DJ promujący z sukcesami swoje słynne global bass’owe i balkan-beat’owe stołeczne imprezy takie jak „HypeLima”, „Fiesta Gitana”, „Balcancumbia” i „Balcanica Patronal”.
Pannonica to „energetyczny przekładaniec” na drugą festiwalową noc przygotowaliśmy zupełnie inne klimaty i szansę na relaks i wyciszenie oraz zachowanie energii na ostatnią czyli „zieloną”noc. Wtedy w barcickiej stodole znowu rządzić będą tańce, ale nie do elektronicznej muzyki tylko będziecie mogli przekonać się czym jest prawdziwy węgierski Táncház (Dom Tańca), gdzie prym wodził będzie węgierski zespół ZOORD i dokooptowani spontanicznie artyści występujący tego dnia na Pannonice.

Pyt. 22. Czy będą nocne powrotne autobusy do Nowego Sącza (Rytra) odwożące uczestników po koncertach?
Odp. NIE, zrezygnowaliśmy z tego rozwiązania. Okazało się za drogie w stosunku do realnego zapotrzebowania.

Pyt. 23. Skasowałem sobie e-maila z potwierdzeniem zakupu karnetu z Ekobiletu i co więcej utopiłem na wakacjach swoją komórkę z potwierdzającym sms’em. Czy mogę odzyskać bilet?
Odp. NIE. To analogiczna sytuacja jak zgubienie papierowego biletu albo zgubienie portfela z pieniędzmi. Ty utraciłeś dowód zakupu biletu, my również go nie mamy, bo nie jesteśmy administratorem bazy Ekobilet’u. Apelujemy zatem: dbajcie o swoje bilety. Na wszelki wypadek dostajecie je w dwóch trwałych i łatwo kopiowalnych postaciach. Sami możecie zrobić dowolną ilość kopii bezpieczeństwa czy wydruków. Nie zrobimy tego za Was.

Pyt. 24. Czy w 2017 roku będzie akcja „Nie ściągamy opasek!”?
Odp. TAK. 🙂 Będzie znowu podobna (nieco zmodyfikowana) akcja (challenge) dla twardzieli 🙂 pn. „Nie ściągamy!”.
Każdy kto kilka tygodni po festiwalu „przenosi” na ręce swoją tekstylną opaskę pannoniczną dostanie specjalny kod upoważniający do zakupu w SPECJALNEJ cenie karnetu na 6. Pannonica Folk Festiwal. Szczegóły ogłosimy tuż przed festiwalem. Regulamin akcji „Nie ściągamy!” znajdziecie także w punkcie informacyjnym w wiosce festiwalowej.

Pyt. 25. Kiedy najwcześniej można przyjechać do wioski festiwalowej?
Oficjalnie wioska festiwalowa będzie otwarta od godz 10.00 w czwartek 31.08.2017 r. Wtedy również udostępniamy wstęp na pole namiotowe. Wcześniej na polu namiotowym nie będą dostępne żadne urządzenia sanitarne, za to będzie spory rozgardiasz. Wiemy jednak (ponieważ piszecie do nas w tej sprawie), że pewna część festiwalowiczów z różnych pobudek wybiera się w Beskid Sądecki wcześniej (np. 1-2 dni przed festiwalem). Dla nich uruchamiamy (nowość od 2017 r) możliwość zamieszania w okresie poprzedzającym festiwal (od dnia 29 sierpnia do 31 sierpnia 2017) na tzw. „tymczasowym” polu biwakowym, usytuowanym w pobliżu wioski festiwalowej.
Za zgodą władz gminy Stary Sącz uruchomione zostanie to bezpłatne tymczasowe pole biwakowe w Barcicach na tzw. Przystani Rowerowej, która położona jest przed mostem na Popradzie po drugiej stronie drogi naprzeciwko boisk Barciczanki (oznaczone na mapce TN). To raptem 300 m od wioski festiwalowej, a dużo wyższy komfort niż ten który możemy zapewnić Wam w wiosce festiwalowej „w budowie”. Na „Przystani Rowerowej” jest toaleta, wiaty, miejsce na grilla i dostęp do wody. Z pola biwakowego bezpłatnie mogą korzystać osoby udające się na Pannonikę. Pole biwakowe jest ogrodzone, ale nie jest strzeżone.

Jeśli coś jeszcze Was nurtuje, piszcie śmiało biuro@pannonica.pl
pozdrawiam

Wasz Stefan

 

hipster 7