Ekspert Filip odpowiada na najczęściej zadawane pytania dotyczące spraw organizacyjnych (aktualizacja 28.08.2022)
Co roku przed festiwalem nasz Ekspert (w tym roku jest to Adam) odpowiada na najczęściej zadawane pytania. Zebraliśmy je tutaj w jednym miejscu, żeby rozwiać Wasze wątpliwości i żebyście nie musieli zadawać pytań (czy to mailem, czy przez Messengera) zwłaszcza, że przed samym festiwalem po prostu możemy nie mieć na to czasu (albo technicznych możliwości).
Pyt. 1. Kupiłem bilet przez Internet. Dostałem e-maila potwierdzającego. Czy to jest mój bilet ? Czy to wszystko ?
Odp. TAK, Potwierdzenie z e-maila jest biletem elektronicznym (podobnie jak np. w tanich liniach lotniczych). Można wydrukować potwierdzenie i zabrać ze sobą albo użyć ekranu swojej komórki. Rolę biletu elektronicznego pełnią zamiennie albo sms z kodem pokazany na ekranie komórki albo wydruk z potwierdzeniem. Jeden lub drugi pokazujemy przy wejściu do wioski festiwalowej i tu wymieniamy go na opaskę na rękę, którą nosimy przez cały czas trwania festiwalu. W związku z ubiegłorocznymi doświadczeniami opaski będą wyrywkowo sprawdzane przez służby porządkowe również u osób przebywających na terenie wioski festiwalowej. Zabezpieczcie swoje smsy i e-maile z potwierdzeniem przez skasowaniem albo zróbcie sobie kopie bezpieczeństwa. Utrata dowodu zakupu ma bowiem przykre konsekwencje (patrz punkt 21).
Pyt. 2. Gdzie mam odebrać opaski? Przy wejściu, w kasie?
Odp. Dokładnie tak! W budce (kasie) przy głównym wejściu do wioski festiwalowej (K1). Posiadacze karnetów na cały festiwal odbiorą swoje tekstylne opaski w kolorze turkusowym (ze specjalnym etno-wzorem) i zobowiązani są je nosić na ręce i okazywać służbom porządkowym i informacyjnym podczas trwania całego festiwalu zwł. przy punktach kontroli opasek. Z doświadczenia wiemy, że tuż przed rozpoczęciem koncertów przy kasie robi się „wąskie gardło”. Dlatego, kto ma możliwość powinien postarać się przybyć wcześniej, np. ok. 14.00- 16.00, wtedy wejście do wioski festiwalowej odbywa się dużo płynniej. Wstęp na festiwal i odbiór opasek dla Posiadaczy karnetów i biletów na 9. Pannonica Festival umożliwiamy od czwartku (1.09.2022) od godziny 11.00, Wtedy zostanie otwarta kasa biletowa.
W związku z podleganiem pod przepisy o imprezie masowej zmuszeni jesteśmy lepiej kontrolować wnoszenie alkoholu przez uczestników festiwalu (rewizje bagażu). To również może doprowadzić do zmniejszenia przepustowości przy wejściu.
Pyt. 3. Jestem posiadaczem podwójnego karnetu. Jednak druga osoba, nie może dotrzeć ze mną o tym samym czasie. Jak można rozwiązać tego typu sytuację ?
Na Pannonice to nie jest problem! – pierwsza osoba pokazuje przy wejściu swój kod i zgłasza, że chce odebrać tylko jedną z dwóch opasek, Osoba skanująca kod odznacza tylko jedną odebraną opaskę. Druga osoba bez przeszkód odbiera swoją opaskę wtedy, gdy dotrze do wioski, bo kod w dalszym ciągu jest aktywny i przy sczytaniu pokaże się informacja, że osoba, która go teraz pokazuje jest uprawniona do odbioru tylko jednej opaski.
Pyt. 4. Nie zdecydowałem się na zakup biletów w przedsprzedaży. Czy będę mógł kupić bilet na miejscu (np. w kasie) ?
Odp. TAK.
Oprócz przedsprzedaży planujemy także sprzedawać karnety i bilety kasie podczas trwania festiwalu, przy jedynym wejściu do wioski festiwalowej (K1).
Ale pragniemy zaznaczyć, że konsekwentnie promujemy przedsprzedaż jako podstawową i preferowaną formę zakupu. Dla organizatorów każdy karnet zakupiony w przedsprzedaży to miód na serce.
Pyt. 5. Co będzie jeśli np. zgubię opaskę? czy dostanę duplikat?
Odp. NIE,
Nie będziemy wydawać duplikatów. Technologia produkcji bezpiecznych opasek wejściowych wyklucza z jednej strony przypadkowe zniszczenie opaski (opaska jest trwała i wodoodporna) a z drugiej strony wyklucza zdjęcie opaski bez jej zniszczenia (w celu np. przekazania jej innej osobie). Prawidłowo założona opaska nie ma prawa również spaść z ręki. Dlatego opaski na rękę są powszechnie stosowane jako wielokrotne bilety wstępu na takich imprezach jak np. festiwale. Podsumowując: posiadacz opaski powinien dbać, by nie uległa ona zniszczeniu (co nie jest takie trudne):)
Pyt. 6. Czy zapewniacie wyżywienie ?
Odp. TAK.
Koncerty trwają prawie 6 godzin dziennie. Dlatego zawarliśmy ponad 20-cia umów z różnymi firmami gastronomicznymi i innymi podmiotami, które mają zapewnić Wam smaczne posiłki podczas festiwalu (również wegańskie). Gastronomiczna oferta Pannoniki ma naprawdę wielu fanów! Dlatego nie musicie martwić się o ciepłe posiłki, a ich wybór i jakość są wysoko oceniane przez uczestników festiwalu. Nie musicie nigdzie biegać, bo wszystko co człowiekowi potrzebne jest do życia (w dziedzinie jedzenia i picia) znajdziecie na miejscu w wiosce festiwalowej. Między koncertami będą przerwy techniczne ok. 20 minut, w sam raz żeby posilić się. Wyżywienie oczywiście jest płatne przez uczestników we własnym zakresie. Posiłki są świeże smaczne i urozmaicone. No i niedrogie.
Jest też inny aspekt wyżywienia w wiosce festiwalowej – ekologiczny. Przywożąc z sobą znaczne ilości produktów spożywczych nie tylko nie wspiera się lokalnej gospodarki, ale też obciąża się ją znacznymi ilosciami odpadów z opakowań, które najczęściej pozostawia się w wiosce festiwalowej.
Pyt. 7. Czy można wnosić własny alkohol na teren wioski festiwalowej?
Odp. NIE.
Na terenie wioski festiwalowej obowiązuje bezwzględny zakaz wnoszenia i spożywania własnego alkoholu / nie zakupionego na stoiskach na terenie wioski festiwalowej. Alkohol nielegalnie wnoszony do wioski festiwalowej będzie konfiskowany przez służby porządkowe przy wejściu oraz podczas trwania festiwalu na terenie wioski festiwalowej i na polu namiotowym. W pierwszej kolejności dotyczy to piwa w puszkach i butelkach, jak również innych rodzajów alkoholu nie dostępnego na oficjalnie działających stoiskach gastronomicznych. Te i inne kwestie porządkowe zostały uregulowane w Regulaminie Festiwalu. Niestety ilość pozostawionych butelek i puszek na polu namiotowym wymusza na nas zaostrzenie działań prewencyjnych.
Kupując alkohol na oficjalnych stoiskach w wiosce festiwalowej wspierasz Festiwal Pannonica i jego oficjalnych partnerów (lokalny Browar Personall Kraft ze Starego Sącza, firma Rafa Wino z Nowego Sącza). Natomiast przemycając na teren wioski festiwalowej inny alkohol wyrażasz swoje lekceważenie dla Organizatorów oraz dla innych członków festiwalowej społeczności oraz przyczyniasz się do wzrostu cen biletów.
Jeżeli jednak musisz … i nie przekonują Cię nasze argumenty to wykup zawczasu tzw. opłatę legalizacyjną za „własny alkohol” na stronie www.ekobilet.pl/ckis
Pyt. 8. O której rozpoczynają się koncerty ? i o której godzinie orientacyjnie się kończą ?
Odp. Koncerty rozpoczynamy w czwartek i piątek o godz. 19.00, natomiast w sobotę o godz. 18.15.
Koniec koncertów planowany jest przed nastaniem północy z tolerancją plus/minus 15 minut.
Udzielona nam zgoda na organizację imprezy masowej zakłada pewien bufor na nieprzewidziane wydarzenia i zakłada definitywne zakończenie koncertów na głównej scenie przed godz. 0.30.
Po zakończeniu koncertów na scenie głównej w wiosce festiwalowej mogą odbywać się niektóre tzw. wydarzenia towarzyszące jak Guczodisko.
Pyt. 9. Jak dojechać na Wasz festiwal? i co gorsza jak z niego wrócić w ostatnim dniu wakacji?
Opcji dojazdu jest naprawdę sporo. Z powrotami w tym roku również nie powinno być problemu, bo z Krakowa do Barcic kursują bezpośrednie pociągi (linia Kraków – Krynica). Niestety w okresie pandemii zostało zawieszone połączenie autobusowe Kraków – Piwniczna obsługiwane przez Szwagropol. Pozostają więc kursy z przesiadką w Nowym Sączu.
Wracając do pociągów; codziennie są 3-4 bezpośrednie połączenia kolejowe z Krakowem, Zaś pobliski Stary Sącz ma bezpośrednie połączenie z Warszawą i Gdynią. Pociągi na tej trasie przyjeżdżają w piątek 1-go września do Starego Sącza o godz 16:21, zaś odjeżdżają w kierunku Warszawy i Gdyni w niedzielę 3 września o godz. 11:17.
Pyt. 10. Czy gwarantujecie miejsce na polu namiotowym?
Odp. TAK, mamy w tym temacie dobre wiadomości. Pole namiotowe (nawet o nieco pomniejszonej powierzchni) pomieścić może ok. 2000 namiotów. Obowiązuje zryczałtowana opłata 100 zł bez względu na ilość dni/nocy spędzonych na polu. Posiadacze karnetów (z polem namiotowym) otrzymają specjalne opaski ze specjalnym znaczkiem (kartą) poświadczającą prawo do legalnego przebywania na polu namiotowym. Na terenie pola namiotowego obowiązuje zakaz przebywania osobom postronnym (bez opasek „pole namiotowe”). W przypadku stwierdzenia nielegalnego pobytu na polu namiotowym osoba na tym przyłapana będzie zobowiązania wykupić tzw. opłatę legalizacyjną lub będzie musiała opuścić festiwal, a jej opaska zostanie przecięta.
Wejściówki na pole namiotowe (za 100 zł) można zakupić w przedsprzedaży na stronie www.ekobilet.pl/ckis. Będzie można je też zakupić na miejscu w kasie. Na polu namiotowym obowiązuje zasada kto pierwszy ten lepszy. W czwartek z pewnością wybór najlepszych miejsc będzie o wiele większy niż w piątek i sobotę.
Pyt. 11. Czy będzie tzw. pole ciche dla rodziców z małymi dziećmi?
Odp. TAK, mimo coraz większych problemów ze znalezieniem dla niego odpowiedniej lokalizacji.
W tym roku będzie funkcjonować „ciche pole namiotowe” ale nie do wyłącznego użytku przez rodziny z małymi dziećmi tylko przez wszystkie osoby zainteresowane spokojem i ciszą zwł . w nocy. Położone jest w północno zachodniej części wioski festiwalowej w pewnym oddaleniu od sceny głównej (ok 300 m) i stodoły (200m). Również na tym „cichym” polu największy wybór najlepszych miejsce miejsc jest w czwartek. To pole będzie położone blisko strefy sanitarnej, m.in. żeby nie trzeba było daleko przemieszczać się z dzieckiem do toalety. Natomiast sektory przylegające będą wyłączone z możliwości biwakowania, żeby nie zakłócać ciszy nocnej na tym polu.
Pyt. 12. Czy uczestnicy festiwalu mają zapewniony parking ?
Odp. TAK. Zarówno posiadacze karnetów i biletów dziennych mają zagwarantowane miejsce na parkingu w pobliżu wioski festiwalowej (w odległości ok 300-400 m). Jego lokalizacja nie zmieniła się w stosunku do lat ubiegłych. Po przejechaniu mostu na Popradzie należy kierować się prosto. Zielony Parking zlokalizowany jest po ok 300 m za mostem i po przejechaniu skrzyżowania z drogą prowadzącą do wioski festiwalowej), która będzie zamknięta dla ruchu kołowego. Na terenie wioski festiwalowej podobnie jak w latach ubiegłych obowiązuje całkowity zakaz ruchu wszelkich pojazdów. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa i koniecznością zachowania przejezdności dróg ewakuacyjnych.
W 2021 r nie planujemy uruchomienia Camper Parku, ani pola dla motocyklistów. Kampery mogą stacjonować (bezpłatnie) na parkingu. Osoby śpiące w kamperze na parkingu mogą korzystać z infrastruktury sanitarnej w wiosce festiwalowej.
Pyt. 13. Czy będą zapisy na warsztaty?
Odp. TAK.
Niektóre warsztaty mają limit uczestników (np. 15-20 os). Pozostałe warsztaty są otwarte b.o. (limitowane pojemnością sali czy namiotu). Rozkład warsztatów godzina i miejsce rozpoczęcia znajdziecie na stronie www i na plakatach na terenie wioski festiwalowej (przy kasie i przy biurze festiwalowym). Komunikaty (dot. zmian) będą publikowane na tablicy ogłoszeń w sąsiedztwie biura festiwalowego.
Zapisywać na warsztaty czwartkowe i piątkowe będzie można się osobiście wiosce festiwalowej już od godz. 13.00 we czwartek 1 września. Z kolei zapisy na warsztaty sobotnie i niedzielne rozpoczną się w piątek o godz. 13.00.
Obowiązywać będzie limit zapisów na max 2 warsztaty w limitem miejsc. Regulowane to będzie za pomocą naklejek – kuponów które otrzymacie przy odbiorze opasek. Każda dorosła osoba otrzyma bowiem dwie takie naklejki.
Pyt. 14. Jakie atrakcje są dodatkowo płatne?
Odp. Na terenie wioski festiwalowej znajduje się stadnina koni. Jazda konna jest płatna dodatkowo. Będą też płatne degustacje wina, oraz malowanie twarzy.
Polecamy zakupy na kramach (gadżety, biżuteria, ciuchy, ceramika itp… ) ma się rozumieć … też „za pieniążki”.
Oczywiście dwie istotne pozycje takie jak: dojazd na festiwal i wyżywienie w trakcie również trzeba opłacić sobie samemu.
Pyt. 15. Czy w wiosce festiwalowej jest wi-fi?
Odp. To skomplikowane ☹
Funkcjonujemy w górach, gdzie nie zawsze można liczyć na Internet w komórce (w uprzywilejowanej sytuacji sa abonenci PLUS’a, bo sygnał tej sieci w Barcicach jest najlepszy. Co roku mierzymy się z problemem przepustowości łączy. Jakiś czas temu zainwestowaliśmy pewne środki we własną infrastrukturę (funkcjonującą 3 dni w roku!) :-). Jeżeli zgodnie z obietnicą do końca sierpnia postawione zostaną słupy elektryczne wzdłuż drogi gminnej prowadzącej do wioski festiwalowej to jest spora szansa ze pociągniemy niemu światłowód. Tak wiec niczego nie obiecujemy, i mimo że znów podejmiemy pewne próby to może psychologicznie będzie lepiej nastawić się, że będą to (znowu) trzy dni bez Internetu.
Ale próbujcie. Jeśli znajdziecie sieć PannonicaFree i zadziała hasło dostępu P@nnonic@2022 to będzie znak, ze nam się jednak udało.
Pyt. 16. Czy na terenie wioski festiwalowej można płacić kartami kredytowymi, np. za karnety kupowane w kasie, posiłki?
Odp. zasadniczo NIE. Ale na terenie wioski festiwalowej pojawiały się pojedyncze terminale płatnicze kart kredytowych :-). Problem ten jest pochodną problemów z Internetem.
Jakby co to w Barcicach jest jeden bankomat (w sąsiedztwie biblioteki w odległości ok 700 m od wioski festiwalowej)
Przypominamy również, że za karnet kartą płatniczą można zapłacić przez Internet w systemie ekobilet.pl/ckis .
Pyt. 17. Jak wygląda kwestia zaplecza higienicznego w wiosce festiwalowej „w szczerym polu”? Czy są toalety, umywalki, prysznice?
Odp. Na terenie wioski festiwalowej dostępne jest podstawowe zaplecze higieniczne. Podczas festiwalu funkcjonują to bezpłatne toalety polowe typu Toi, Toi codziennie serwisowane. Toalety są także wewnątrz Stodoły w Odnozynie, ale w odróżnieniu od bezpłatnych toalet polowych są płatne.
Na terenie wioski festiwalowej są umywalki i prysznice polowe. Oprócz tego będą większe i lepiej wyposażone kontenery: prysznicowy, sanitarny i umywalkowy w strefie sanitarnej niedaleko pola namiotowego (w zachodniej części wioski festiwalowej).
Pyt. 18. Czy będzie bezpieczna strefa dla małych dzieci pod sceną?
Odp. TAK.
Korzystając z niej rodzice udostępniają swoim dzieciom o wiele lepszą widoczność sceny (nie zasłanianej przez osoby dorosłe), a równocześnie nie narażają dzieci na „poturbowanie” przez osoby żywiołowo tańczące pod sceną. Wstęp do strefy mają dzieci do lat 7 i ich rodzice/opiekunowie. Bezpieczna strefa dla dzieci pod sceną będzie po prawej stronie.
Ale w tym roku planujemy udostępnić spory teren umożliwiający oglądanie koncertów przy dużo mniejszej niż bywało liczbie uczestników, wydaje się więc, że rodzice z dziećmi będą mogli stosunkowo komfortowo uczestniczyć w koncertach w wielu miejscach, nie tylko w wydzielonej strefie po prawej stronie sceny.
Pyt. 19. Czy GuczoDisko będzie każdej nocy?
Odp. NIE, Guczodisko na Pannonice tradycyjnie odbywa się JEDEN RAZ PODCZAS każdej edycji i zawsze w nocy z czwartku na piątek. W tym roku ta tradycja zostanie rozszerzona o zabawae taneczną, która chcemy zorganizować również drugiej nocy, kiedy to wystąpią Chvost i DJ Soshana.
W tym roku czwartkowe GuczoDisko zapoda Dj Balscanal z Porto i jeśli tylko pogoda dopisze to odbędzie się ono nie w Stodole tylko pod tzw. Wiatą Serbia.
Pyt. 20. Czy będą nocne powrotne pociągi odwożące uczestników po koncertach w kierunku Nowego Sącza i Rytra)”?
Odp. NIE.
Organizatorzy nie podejmują się tego w 2022 roku. Musicie liczyć na publiczny transport ( o który w nocy jest bardzo trudno) lub na podwózkę autem. Z Barcic do Nowego Sącza i Rytra wiodą też wygodne ścieżki rowerowe, wiec opcją jest powrót po koncertach rowerem (pamiętaj o oświetleniu!)
Pyt. 21. Skasowałem sobie e-maila z potwierdzeniem zakupu karnetu z Ekobiletu i co więcej utopiłem na wakacjach swoją komórkę z potwierdzającym sms’em. Czy mogę odzyskać bilet?
Odp. NIE. To analogiczna sytuacja jak zgubienie papierowego biletu albo zgubienie portfela z pieniędzmi. Ty utraciłeś dowód zakupu biletu, my również go nie mamy, bo nie jesteśmy administratorem bazy Ekobilet’u. Apelujemy zatem: dbajcie o swoje bilety. Na wszelki wypadek dostajecie je w dwóch trwałych i łatwych do zachowania i skopiowania postaciach. Sami możecie zrobić dowolną ilość kopii bezpieczeństwa czy wydruków. Nie zrobimy tego za Was.
Pyt. 22. Czy w 2022 roku będzie akcja „Nie ściągamy opasek!”?
Odp. TAK.
Nasz plan zakłada, że znowu będzie podobna (nieco zmodyfikowana) akcja (challenge) dla „twardzieli” pn. „Nie ściągamy!/nie obcinamy!”.
Każdy, kto przez cały wrzesień „przenosi” na ręce swoją tekstylną opaskę pannoniczną dostanie specjalny kod upoważniający do zakupu w SPECJALNEJ cenie karnetu na Jubileuszowy10. Pannonica Festival. Szczegóły i dokładne terminy ogłosimy niedługo po zakończeniu 9-smej edycji. Na pewno warunkiem wypełnienia czelendżu będzie zachowanie całych, dyndajacych końcówek. Planujesz „okaleczanie” opasek? Spoko!, ale tracisz możliwość udziału w akcji!
Nie znamy jeszcze w tym momencie cen, które obowiązywać będą w 2022 r, ale na pewno docenimy wszystkich posiadaczy karnetów na edycję 2022 i zaproponujemy im najlepsze ceny na przyszłoroczny festiwal.
Akcja prowadzona jest na Facebooku na specjalnym wydarzeniu. Bądźcie czujni!
Pyt. 23. Kiedy najwcześniej można przyjechać do wioski festiwalowej?
Wioska festiwalowa będzie otwarta dla gości festiwalu od godz. 11.00 w czwartek 1.09.22 r. Dopiero wtedy zezwalamy na wstęp na pole namiotowe i do wioski festiwalowej. Dzień wcześniej na tzw.
przejściowym” polu namiotowym na tzw. miasteczku rowerowym nad Popradem mogą zatrzymać się festiwalowicze, którzy z różnych względów muszą/chcą przyjechać do Barcic wcześniej. Ogólnie należy pamiętać, że w środę przed rozpoczęciem festiwalu w wiosce w dalszym ciągu trwają prace przygotowawcze z wykorzystaniem ciężkiego sprzętu. Im mniej osób „pląta” się wtedy bez celu po wiosce tym lepiej dla wszystkich.
Pyt. 24. Jak wygląda w tym roku organizacja wioski festiwalowej oraz rozmieszczenie najważniejszych obiektów?
Zmiany są, ale nie są duże. Scena i najważniejsze strefy w wiosce festiwalowej pozostają bez zmian. Zmienia się lokalizacja cichego pola namiotowego, strefy sanitarnej i usytuowanie namiotów, w których będą odbywać się niektóre wydarzenia towarzyszące.
Dla zobrazowania jak wygląda przestrzenna organizacja wioski festiwalowej podczas 9 edycji Festiwalu Pannonica mamy dla Was specjalną mapkę.

Pyt. 25. Coś mi wypadło (zachorowałem/nie dostałem urlopu/zmieniłem plany) czy mogę zwrócić karnet i otrzymać zwrot gotówki?
Odp. NIE.
Prawo do zwrotu, do którego jesteśmy przyzwyczajeni z zakupów internetowych nie dotyczy biletów wstępu na wydarzenia (takie jak np. koncerty, festiwale, mecze piłkarskie, itp.). Dzięki temu organizatorzy są chronieni od nagłych rezygnacji z uczestnictwa w wydarzeniach, które przygotowują (często przez wiele miesięcy) i ponoszą koszty jego organizacji. Zwrot przysługuje tylko w przypadku wydarzeń, które zostały odwołane przez Organizatora.
Jeśli coś jeszcze Was nurtuje, piszcie śmiało biuro@pannonica.pl
uwaga; 3 dni przed festiwalem (od 30 sierpnia włącznie) i podczas trwania festiwalu zastrzegamy, że z powodu nawału obowiązków nie odpowiadamy na indywidualne maile i zapytania (np. jaka jest teraz pogoda w Barcicach albo czy są jeszcze bilety), przepraszając z góry, jeśli któreś z zadanych nam pytań pozostanie bez odpowiedzi.
pozdrawiam
Wasz Adam (w Barcicach, 28.08.2022 r)

