Ekspert Karol odpowiada na najczęściej zadawane pytania dotyczące spraw organizacyjnych (aktualizacja 31.08.2021)

Przed Festiwalem w 2019 r nasz poprzedni Ekspert Filip odpowiadał na najczęściej zadawane pytania. Zebraliśmy je tutaj w jednym miejscu, żeby rozwiać Wasze wątpliwości.
Uwaga: niektóre porady utraciły na aktualności w roku 2021 r w związku z sytuacją epidemiczną i licznymi obowiązkami i ograniczeniami nałożonymi na Organizatorów i Uczestników wydarzeń plenerowych, ale poprosiliśmy Eksperta Karola, który dla nas zaktualizował odpowiedzi w ten sposób, że są znowu aktualne w 2021 roku!

Pyt. 1. Kupiłem bilet przez Internet. Dostałem e-maila potwierdzającego. Czy to jest mój bilet ? Czy to wszystko ?
Odp. TAK, Potwierdzenie z e-maila jest biletem elektronicznym (podobnie jak np. w tanich liniach lotniczych). Można wydrukować potwierdzenie i zabrać ze sobą albo użyć ekranu swojej komórki. Rolę biletu elektronicznego pełnią zamiennie albo sms z kodem pokazany na ekranie komórki albo wydruk z potwierdzeniem. Jeden lub drugi pokazujemy przy wejściu do wioski festiwalowej i tu wymieniamy go na opaskę na rękę, którą nosimy przez cały czas trwania festiwalu. W związku z ubiegłorocznymi doświadczeniami opaski będą wyrywkowo sprawdzane przez służby porządkowe również u osób przebywających na terenie wioski festiwalowej. Zabezpieczcie swoje smsy i e-maile z potwierdzeniem przez skasowaniem albo zróbcie sobie kopie bezpieczeństwa. Utrata dowodu zakupu ma bowiem przykre konsekwencje (patrz punkt 24).

Pyt. 2. Gdzie mam odebrać opaski? Przy wejściu, w kasie?
Odp. Dokładnie tak! W budce (kasie) przy głównym wejściu do wioski festiwalowej (W). Posiadacze karnetów na cały festiwal odbiorą swoje tekstylne opaski w kolorze pomarańczowym (ze specjalnym etno-wzorem) i zobowiązani są je nosić na ręce i okazywać służbom porządkowym i informacyjnym podczas trwania całego festiwalu zwł. przy punktach kontroli opasek.  Z doświadczenia wiemy, że tuż przed rozpoczęciem koncertów przy kasie robi się „wąskie gardło”. Dlatego, kto ma możliwość powinien postarać się przybyć wcześniej, np. ok. 14.00- 16.00, wtedy wejście do wioski festiwalowej odbywa się dużo płynniej. Wstęp na festiwal i odbiór opasek dla Posiadaczy karnetów i biletów na 8. Pannonica Festival umożliwiamy od czwartku (2.09.2021) od godziny 12.00, Wtedy zostanie otwarta kasa biletowa.
W związku z podleganiem pod przepisy o imprezie masowej zmuszeni jesteśmy lepiej kontrolować wnoszenie alkoholu przez uczestników festiwalu. To również może doprowadzić do zmniejszenia przepustowości przy wejściu.

Pyt. 3. Czy to prawda, że w 2021 r Pannonika jest tylko dla osób zaczepionych?

Nie. Nie jest to prawda. Zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami w Festiwalu Pannonica może uczestniczyć (tak samo jak we wszystkich innych plenerowych imprezach masowych w POLSCE!!!!) do 250 osób niezaszczepionych. Limit 250 osób niezaszczepionych został osiągnięty już w czerwcu 2021 r, dlatego obecnie w sprzedaży pozostały wyłącznie karnety i bilety z puli dla osób zaszczepionych.
O przepisach i dostępnych limitach nie decydują Organizatorzy tylko Rząd RP wydający rozporządzenia. Organizatorzy mogą te przepisy lekceważyć (i narażać się na konsekwencje takie jak zakaz organizacji imprez w przyszłości) albo je respektować. My jesteśmy tym drugim przypadkiem.

Pyt. 4. Jestem posiadaczem karnetu z puli dla osób zaszczepionych, jakie dowody/ zaświadczenia o zaszczepieniu powinienem przedstawić przy wejściu do wioski festiwalowej?

Organizatorzy imprez takich jak nasza nie zostali wyposażenie w żadne kompetencje umożliwiające kontrolowanie dokumentów zaświadczających o posiadaniu pełnej ochrony w postaci przyjęcia 2 dawek szczepionki przeciw COVID-19 przez uczestników imprezy. Dlatego jedynym wymaganym dokumentem będzie oświadczenie uczestnika o posiadaniu ochrony w postaci przyjętej szczepionki przeciw COVID-19. Oświadczenie trzeba będzie zostawić u Organizatora przy wejściu do wioski festiwalowej w momencie sczytywania kodu Ekobilet. Osoby, które złożą oświadczenie że nie są zaszczepione przeciw COVID-19 nie będą mogły uczestniczyć w festiwalu jeśli posiadają bilet/karnet z puli dla zaszczepionych bez prawa do odszkodowania.  Oświadczenia uczestników będą przechowywane przez 14 dni, po czym zostaną zniszczone.

Pyt. 5. Czy wymagane jest noszenie maseczek, np. podczas koncertów? jak zachowywać dystans?

Ponieważ koncerty odbywają się na otwartej przestrzeni maseczki nie są wymagane. Polecamy jednak  zachowanie zwiększonego dystansu i unikanie większych skupisk. Osoby ostrożne powinny unikać skupiska przed sceną. Można zabrać ze sobą na festiwal kocyk i rozłożyć go na trawie , będzie to znaczyło, że taka osoba rezerwuje dla siebie na wyłączność powierzchnię kocyka (ok 1m2 / osobę) . Oczywiście nie ma sensu rozkładanie kocyka przed samą sceną, ale w terenie gdzie przebywać będą uczestnicy koncertów znajdziecie wiele stref, które będziecie mogli przejąć we władanie tylko dla siebie.

Pyt. 6. Jestem posiadaczem podwójnego karnetu. Jednak druga osoba, nie może dotrzeć ze mną o tym samym czasie. Jak można rozwiązać tego typu sytuację ?

Nie jest to konieczne! – pierwsza osoba pokazuje przy wejściu swój kod i zgłasza, że chce odebrać tylko jedną z dwóch opasek, Osoba sczytująca kod odznacza tylko jedną odebraną opaskę. Druga osoba bez przeszkód odbiera swoją opaskę wtedy, gdy dotrze do wioski, bo kod w dalszym ciągu jest aktywny i przy sczytaniu pokaże się informacja, że osoba, która go teraz pokazuje jest uprawniona do odbioru tylko jednej opaski.

Pyt. 7. Nie zdecydowałem się na zakup biletów w przedsprzedaży. Czy będę mógł kupić bilet na miejscu (np.  w kasie) ?
Odp. TAK.
Oprócz przedsprzedaży planujemy także sprzedawać karnety i bilety kasie podczas trwania festiwalu, przy jedynym wejściu do wioski festiwalowej (W).
Ale pragniemy zaznaczyć, że konsekwentnie promujemy przedsprzedaż jako podstawową i preferowaną formę zakupu. Dla organizatorów każdy karnet zakupiony w przedsprzedaży to miód na serce.

Pyt. 8. Co będzie jeśli np. zgubię opaskę? czy dostanę duplikat?
Odp. NIE,
Nie będziemy wydawać duplikatów. Technologia produkcji bezpiecznych opasek wejściowych wyklucza z jednej strony przypadkowe zniszczenie opaski (opaska jest trwała i wodoodporna) a z drugiej strony wyklucza zdjęcie opaski bez jej zniszczenia (w celu np. przekazania jej innej osobie). Prawidłowo założona opaska nie ma prawa również spaść z ręki. Dlatego opaski na rękę są powszechnie stosowane jako wielokrotne bilety wstępu na takich imprezach jak np. festiwale. Podsumowując: posiadacz opaski powinien dbać, by nie uległa ona zniszczeniu (co nie jest takie trudne):)

Pyt. 9. Czy zapewniacie wyżywienie ?
Odp. TAK.
Koncerty trwają prawie 6 godzin dziennie. Dlatego zawarliśmy kilkanaście 30 umów z różnymi firmami gastronomicznymi i innymi podmiotami, które mają zapewnić Wam smaczne posiłki podczas festiwalu (również wegańskie). Gastronomiczna oferta Pannoniki ma naprawdę wielu fanów! Dlatego nie musicie martwić się o ciepłe posiłki, a ich wybór i jakość są wysoko oceniane przez uczestników festiwalu. Nie musicie nigdzie biegać, bo wszystko co człowiekowi potrzebne jest do życia (w dziedzinie jedzenia i picia) znajdziecie na miejscu w wiosce festiwalowej. Między koncertami będą przerwy techniczne ok. 20 minut, w sam raz żeby posilić się. Osobna sprawa to śniadania, temat ważny zwł. dla mieszkańców pola namiotowego. Na śniadania zapraszamy pomiędzy godz. 8.30 a 10.30 (w piątek, sobotę i niedzielę także). Wyżywienie oczywiście jest płatne przez uczestników we własnym zakresie. Posiłki są świeże smaczne i urozmaicone. No i niedrogie.

Pyt. 10. Czy można wnosić własny alkohol na teren wioski festiwalowej?
Odp. NIE.
Na terenie wioski festiwalowej obowiązuje bezwzględny zakaz wnoszenia i spożywania własnego alkoholu / nie zakupionego na stoiskach na terenie wioski festiwalowej. Alkohol nielegalnie wnoszony do wioski festiwalowej będzie konfiskowany przez służby porządkowe przy wejściu oraz podczas trwania festiwalu na terenie wioski festiwalowej i na polu namiotowym. W pierwszej kolejności dotyczy to piwa w puszkach i butelkach, jak również innych rodzajów alkoholu nie dostępnego na oficjalnie działających stoiskach gastronomicznych. Te i inne kwestie porządkowe zostały uregulowane w Regulaminie Festiwalu. Niestety ilość pozostawionych butelek i puszek na polu namiotowym w ubiegłym roku wymusza na nas zaostrzenie działań prewencyjnych.
Kupując alkohol na oficjalnych stoiskach w wiosce festiwalowej wspierasz Festiwal Pannonica i jego oficjalnych partnerów (Browar Trzech Kumpli). Przemycając na teren wioski festiwalowej inny alkohol wyrażasz swoje lekceważenie dla Organizatorów oraz dla  innych członków festiwalowej społeczności.

Pyt. 11. O której rozpoczynają się koncerty ? i o której godzinie orientacyjnie się kończą ?
Odp. Koncerty rozpoczynamy w czwartek i piątek o godz. 19.00, natomiast w sobotę o godz. 18.00.  Koniec koncertów planowany jest przed nastaniem północy z tolerancją plus/minus 15 minut.
Udzielona nam zgoda na organizację imprezy masowej zakłada pewien bufor na nieprzewidziane wydarzenia i zakłada definitywne zakończenie koncertów na głównej scenie przed godz. 0.30.

Pyt. 12. Jak dojechać na Wasz festiwal? i co gorsza jak z niego wrócić w ostatnim dniu wakacji?
Opcji dojazdu jest naprawdę sporo. Z powrotami w tym roku również nie powinno być problemu, bo oprócz 6 autobusów Szwagropolu z Krakowa do Barcic kursują także pociągi (linia Kraków – Krynica).  W roku 2021 nie planujemy uruchamiać pociągu festiwalowego. Spowodowane jest to mniejszą niż w poprzednich latach (przed pandemią) skalą festiwalu.

Pyt. 13. Czy gwarantujecie miejsce na polu namiotowym?
Odp. TAK, mamy w tym temacie dobre wiadomości. Ponieważ pole namiotowe jakiś czas temu powiększyło znacznie swój areał, a dodatkowo tegoroczny festiwal będzie jednak mniejszy niż np. w 2018 czy 2019 r to ugościmy na nim wszystkich posiadaczy karnetów oraz tzw. Drużynę Pierścienia. Obowiązuje zryczałtowana opłata 90 zł bez względu na ilość dni/nocy spędzonych na polu. Posiadacze karnetów (z polem namiotowym) otrzymają specjalne brązowo-zielone opaski UV na rękę poświadczające prawo do legalnego przebywania na polu namiotowym. Na terenie pola namiotowego obowiązuje zakaz przebywania osobom postronnym (bez opasek „pole namiotowe”). Wejściówki na pole namiotowe (za 90 zł) można zakupić w przedsprzedaży na stronie www.ekobilet.pl/ckis. Będzie można je też zakupić na miejscu w kasie. Na polu namiotowym obowiązuje zasada kto pierwszy ten lepszy. W czwartek z pewnością wybór najlepszych miejsc będzie o wiele większy niż w piątek i sobotę. Zaś członkowie Drużyny Pierścienia (i tylko oni!) mają możliwość pojawienia się na polu namiotowym już w środę od godziny 16.00!

Pyt. 14. Czy będzie tzw. pole ciche dla rodziców z małymi dziećmi?
Odp. Częściowo TAK, ale inaczej niż do tej pory.
W tym roku będzie funkcjonować „ciche pole namiotowe” ale nie do wyłącznego użytku przez rodziny z małymi dziećmi tylko przez wszystkie osoby zainteresowane spokojem i ciszą zwł . w nocy. Położone jest w północno zachodniej części wioski festiwalowej w pewnym oddaleniu od sceny głównej (ok 300 m) i stodoły (150m). Również na tym „cichym” polu największy wybór najlepszych miejsce miejsc jest w czwartek. To pole będzie położone blisko strefy sanitarnej, m.in. żeby nie trzeba było daleko przemieszczać się z dzieckiem do toalety. AKTUALIZACJA 31.08. Po długaotrwałych deszczach uznaliśmy, że Ciche pole namiotowe w pierwotnej loikalizacji może nie spełnić swojego zadania, z tego wzgledu wytypowano nowa lokalizację dla tego pola na łące gdzie pierwotnie miała stać scena.

Pyt. 15. Czy uczestnicy festiwalu mają zapewniony parking ? 
Odp. TAK. Zarówno posiadacze karnetów i biletów dziennych mają zagwarantowane miejsce na parkingu w pobliżu wioski festiwalowej (w odległości ok 300-400 m). Jego lokalizacja nie zmieniła się w stosunku do lat ubiegłych. Po przejechaniu mostu na Popradzie należy kierować się prosto. Zielony Parking zlokalizowany jest po ok 300 m za mostem i po przejechaniu skrzyżowania z drogą prowadzącą do wioski festiwalowej), która będzie zamknięta dla ruchu kołowego.  Na terenie wioski festiwalowej podobnie jak w latach ubiegłych obowiązuje całkowity zakaz ruchu wszelkich pojazdów. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa i koniecznością zachowania przejezdności dróg ewakuacyjnych.
W 2021 r nie planujemy uruchomienia Camper Parku, ani pola dla motocyklistów. Kampery mogą stacjonować (bezpłatnie) na parkingu. Osoby śpiące w kamperze na parkingu mogą korzystać z infrastruktury sanitarnej w wiosce festiwalowej.
AKTUALIZACJA 31.08. Po długotrwałych deszczach parking główny w pierwotnej loikalizacji może nie spełnić swojej roli o ile szybko nie nastąpi poprawa pogody. Kierowcy proszeni są u stosowanie sie do zaleceń Parkingowego. Jezeli stan nawierzchni sprawai ryzyko „zakopania się” pojazdów prosimy i nie wjeżdzanie na zielony parking trawiasty tylko pozostawienie aut po jednej południowej stronie drogi, drga strone pozostawiając wolną.  Uruchomiony zostanie także zapasowy parking P2, który jst w lepszym stanie. Osoby nie mieszkające w wiosce festiwalowej biorące udział w wieczornych koncertach moga skorzystać również z parkingu przy kościele parafialnym.

Pyt. 16. Czy będą zapisy na warsztaty?
Odp. TAK.
Niektóre warsztaty mają limit uczestników (np. 15-20 os). Pozostałe warsztaty są otwarte b.o. (limitowane pojemnością sali czy namiotu). Rozkład warsztatów godzina i miejsce rozpoczęcia znajdziecie w aplikacji, i na plakatach na terenie wioski festiwalowej (przy kasie i przy biurze festiwalowym). Komunikaty (dot. zmian) będą publikowane na tablicy ogłoszeń w sąsiedztwie biura festiwalowego.
Pre-rezerwacje podobnie jak w poprzednim roku będzie można robić ok. 3 dni przed festiwalem z pomocą naszej festiwalowej aplikacji. Będzie to rezerwacja z pierwszeństwem, którą następnie należy potwierdzić na miejscu w wiosce festiwalowej najpóźniej we czwartek!!! (tak, tak, to ukłon w stosunku do osób, które przyjeżdżają na cały festiwal).
Zapisywać na warsztaty osobiście będzie można się wiosce festiwalowej już od godz. 14.00 we czwartek 29 VIII.
Na większość animacji dla dzieci nie trzeba się zapisywać, ale obowiązuje rozsądek dot. pojemności miejsca czy dostępu do materiałów i rekwizytów.
AKTUALIZACJA 31.08. Mimo uruchomienia aplikacji zrezygnowaliśmy z zapisów na warszaty przez aplikację. Zapisać na warsztaty będzie można sie w punkcie informacyjnym przy pasie (namiot pannonica), od czwartku godz. 13.00 w sposób tradycyjny : tj. lista papierowa.  Przyczyna jest prozaiczna. Okazało sie , że aplikacja w obecnej wersji nie umożliwia wstrzymania zapisów po przekroczeniu limitu osób. Powoduje to spore zamieszanie i tak naprawde więcej szkód i zawiedzionych nadziei niż ułatwienia życia. Musimy poprawić ten element w przyszłym roku.  

Pyt. 17. Jakie atrakcje są dodatkowo płatne?
Odp. Na terenie wioski festiwalowej znajduje się mała stadnina koni i paintball, te atrakcje są płatne dodatkowo. Będą też płatne degustacje wina, oraz spływ kajakowy. Udział w innych warsztatach jest w reguły bezpłatny (chyba, że wyraźnie zaznaczono inaczej).
Polecamy zakupy na kramach (gadżety, biżuteria, ciuchy, ceramika itp… ) ma się rozumieć … też „za pieniążki”.
Oczywiście dwie istotne pozycje takie jak: dojazd na festiwal i wyżywienie w trakcie również trzeba opłacić sobie samemu.

Pyt. 18. Czy w wiosce festiwalowej jest wi-fi?
Odp. Raczej nie. ☹
Funkcjonujemy w górach, gdzie nie zawsze można liczyć na Internet w komórce. Co roku mierzymy się z problemem przepustowości łączy. Jakiś czas temu zainwestowaliśmy pewne środki we własną infrastrukturę (funkcjonującą 3 dni w roku!) :-). Ale w 2019 r w trakcie słynnej burzy przed koncertem Gorana Bregovića uległa ona zniszczeniu. Tak wiec niczego nie obiecujemy, i mimo że znów podejmiemy pewne próby lepiej nastawić się, że będą to (znowu) trzy dni bez Internetu.

Pyt. 19. Czy na terenie wioski festiwalowej można płacić kartami kredytowymi, np. za karnety kupowane w kasie, posiłki?
Odp. zasadniczo NIE. Ale na terenie wioski festiwalowej pojawiały się pojedyncze terminale płatnicze kart kredytowych :-).
Organizatorzy planują uruchomienie w kasie głównej terminalu obsługującego karty kredytowej, którą będzie można zapłacić za karnet czy wejściówkę, ale ostatecznie zależeć to będzie od … niezawodności łącza internetowego w praktyce.
Jakby co to w Barcicach jest jeden bankomat (w sąsiedztwie biblioteki w odległości ok 700 m od wioski festiwalowej)
Przypominamy również, że za karnet kartą płatniczą można zapłacić przez Internet w systemie ekobilet.pl/ckis .

Pyt. 20. Jak wygląda kwestia zaplecza higienicznego w wiosce festiwalowej „w szczerym polu”? Czy są toalety, umywalki, prysznice?
Odp. Na terenie wioski festiwalowej dostępne jest podstawowe zaplecze higieniczne. Podczas festiwalu funkcjonują to bezpłatne toalety polowe typu Toi, Toi codziennie serwisowane. Toalety są także wewnątrz Stodoły w Odnozynie, ale w odróżnieniu od bezpłatnych toalet polowych są płatne.
Na terenie wioski festiwalowej są umywalki i prysznice polowe. Oprócz tego  będą większe i lepiej wyposażone konterenery: prysznicowy, sanitarny i umywalkowy w strefie sanitarnej niedaleko pola namiotowego (w zachodniej części wioski festiwalowej).

Pyt. 21. Czy będzie bezpieczna strefa dla małych dzieci pod sceną?
Odp. TAK.
Korzystając z niej rodzice udostępniają swoim dzieciom o wiele lepszą widoczność sceny (nie zasłanianej przez osoby dorosłe), a równocześnie nie narażają dzieci na „poturbowanie” przez osoby żywiołowo tańczące pod sceną. Wstęp do strefy mają dzieci do lat 7 i ich rodzice/opiekunowie. Bezpieczna strefa dla dzieci pod sceną będzie po prawej stronie.
Ale w tym roku planujemy udostępnić spory teren umożliwiający oglądanie koncertów przy dużo mniejszej niż bywało liczbie uczestników, wydaje się więc, że rodzice z dziećmi będą mogli stosunkowo komfortowo uczestniczyć w koncertach w wielu miejscach, nie tylko w wydzielonej strefie po prawej stronie sceny.

Pyt. 22. Czy GuczoDisko będzie każdej nocy?
Odp. NIE, Guczodisko na Pannonice tradycyjnie odbywa się JEDEN RAZ PODCZAS każdej edycji i zawsze w nocy z czwartku na piątek. Decydując się na późniejszy przyjazd na festiwal (np. w drugi albo trzeci dzień) bezpowrotnie traci się okazję do udziału w GuczoDisku.
W tym roku czwartkowe GuczoDisko zapoda Dj Warsaw Balkan Madness i odbędzie się nie w Stodole (ciasnota!) tylko w tzw. dużym namiocie..

Pyt. 23. Czy będą nocne powrotne pociągi odwożące uczestników po koncertach w kierunku Nowego Sącza i Rytra)”?
Odp. NIE.
Organizatorzy nie podejmują się tego w 2021 roku. Musicie liczyć na publiczny transport ( o który w nocy jest bardzo trudno) lub na podwózkę autem. Z Barcic do Nowego Sącza i Rytra wiodą też wygodne ścieżki rowerowe, wiec opcją jest powrót po koncertach rowerem (pamiętaj o oświetleniu!)

Pyt. 24. Skasowałem sobie e-maila z potwierdzeniem zakupu karnetu z Ekobiletu i co więcej utopiłem na wakacjach swoją komórkę z potwierdzającym sms’em. Czy mogę odzyskać bilet?
Odp. NIE. To analogiczna sytuacja jak zgubienie papierowego biletu albo zgubienie portfela z pieniędzmi. Ty utraciłeś dowód zakupu biletu, my również go nie mamy, bo nie jesteśmy administratorem bazy Ekobilet’u. Apelujemy zatem: dbajcie o swoje bilety. Na wszelki wypadek dostajecie je w dwóch trwałych i łatwych do zachowania i skopiowania postaciach. Sami możecie zrobić dowolną ilość kopii bezpieczeństwa czy wydruków. Nie zrobimy tego za Was.

Pyt. 25. Czy w 2019 roku będzie akcja „Nie ściągamy opasek!”?
Odp. Prawdopodobnie TAK.
Nasz plan zakłada, że znowu będzie podobna (nieco zmodyfikowana) akcja (challenge) dla „twardzieli” pn. „Nie ściągamy!/nie obcinamy!”.
Każdy, kto przez cały wrzesień „przenosi” na ręce swoją tekstylną opaskę pannoniczną dostanie specjalny kod upoważniający do zakupu w SPECJALNEJ cenie karnetu na 9. Pannonica Festival. Szczegóły i dokładne terminy ogłosimy niedługo po zakończeniu 8-smej edycji. Na pewno warunkiem wypełnienia czelendżu będzie zachowanie całych, dyndajacych końcówek. Planujesz „okaleczanie” opasek? Spoko!, ale tracisz możliwość udziału w akcji!
Nie znamy jeszcze w tym momencie cen, które obowiązywać będą w 2022 r, ale na pewno docenimy wszystkich posiadaczy karnetów na edycję 2021 i zaproponujemy im najlepsze ceny na przyszłoroczny festiwal.
Akcja prowadzona jest na Facebooku na specjalnym wydarzeniu.  Bądźcie czujni!

Pyt. 26. Kiedy najwcześniej można przyjechać do wioski festiwalowej?
Wioska festiwalowa będzie otwarta dla gości festiwalu od godz. 12.00 w czwartek 2.09.21 r. Dopiero wtedy zezwalamy na wstęp na pole namiotowe i do wioski festiwalowej. Dzień wcześniej na namiotowym mogą zameldować się (po godz. 16.00) wyjątkowo tylko członkowie Drużyny Pierścienia. (z zastrzeżeniem, że nie gwarantujemy ze wszystko już wtedy będzie zapięte na ostatni guzik). W środę nie ma gastronomii, i jest tylko podstawowe zaplecze sanitarne. Ogólnie w środę przed rozpoczęciem festiwalu w wiosce w dalszym ciągu trwają prace przygotowawcze z wykorzystaniem ciężkiego sprzętu. Im mniej osób „pląta” się wtedy bez celu po wiosce tym lepiej dla wszystkich.

Pyt. 27. Jak wygląda w tym roku organizacja wioski festiwalowej oraz rozmieszczenie najważniejszych obiektów?
Zmiany są, ale nie są duże. Scena i najważniejsze strefy w wiosce festiwalowej pozostają bez zmian. Zmienia się lokalizacja cichego pola namiotowego, strefy sanitarnej i usytuowanie namiotów, w których będą odbywać się niektóre wydarzenia towarzyszące.
Dla zobrazowania jak wygląda przestrzenna organizacja wioski festiwalowej podczas 8 edycji Festiwalu Pannonica mamy dla Was specjalną mapkę.

Pyt. 28. Coś mi wypadło (zachorowałem/nie dostałem urlopu/zmieniłem plany) czy mogę zwrócić karnet i otrzymać zwrot gotówki?
Odp. NIE.
Prawo do zwrotu, do którego jesteśmy przyzwyczajeni z zakupów internetowych nie dotyczy biletów wstępu na wydarzenia (takie jak np. koncerty, festiwale, mecze piłkarskie, itp.). Dzięki temu organizatorzy są chronieni od nagłych rezygnacji z uczestnictwa w wydarzeniach, które przygotowują (często przez wiele miesięcy) i ponoszą koszty jego organizacji. Zwrot przysługuje tylko w przypadku wydarzeń, które zostały odwołane przez Organizatora.

Jeśli coś jeszcze Was nurtuje, piszcie śmiało biuro@pannonica.pl
uwaga; 2 dni przed festiwalem (od 31 sierpnia włącznie) i podczas trwania festiwalu zastrzegam, że z powodu nawału obowiązków nie odpowiadam na indywidualne maile i zapytania (np. jaka jest teraz pogoda w Barcicach albo czy są jeszcze bilety), przepraszając z góry, jeśli któreś z zadanych nam pytań pozostanie bez odpowiedzi.

pozdrawiam

Wasz Karol  (w Barcicach, 29,08.2021 r)