Skoro Pannonica 2020 ma się odbyć, to jak to wszystko będzie wyglądało?

Zebraliśmy Wasze pytania i zadaliśmy je ekspertowi, tym razem nie jest to ekspert Filip (ani jak wcześniej bywało ekspert Stefan), ale Dr Schnabel, który zdecydowanie lepiej czuje się w czasach tak specyficznych jak obecnie 🙂


nasz ekspert Dr Schnabel

Pytania z 03 lipca 2020 r

1. Ile osób będzie mogło wziąć udział w tegorocznym festiwalu zgodnie z limitem ustanowionym dla imprez masowych w specjalnym reżimie sanitarnym?
Zgodnie z aktualnymi regulacjami, które wymagają od Organizatora zapewnienia min. 5m2 na każdego uczestnika (na obszarze umożliwiającym uczestnictwo w koncertach – tj. przed sceną) w tegorocznym festiwalu będzie mogło wziąć udział 2500 uczestników (czyli, 3 razy mniej niż w ubiegłym roku)

2. Czy i kiedy będą jeszcze dostępne karnety na edycją 2020?
Dodatkowa pula karnetów zostanie wprowadzona do sprzedaży w dniu 16 lipca 2020 r, po zakończeniu przyjmowania zwrotów (karnety można zwracać do 14 lipca 2020 r). Jak dużo będzie tych karnetów? Tego dokładnie nie wiemy. Przykładowo;  jeśli zwróconych zostanie np. 20% już zakupionych karnetów to wtedy będziemy mogli zaproponować 500 szt. i taką ilość skierujemy do sprzedaży. Sprzedaż będzie prowadzona na zasadzie kto pierwszy ten lepszy. Jedna osoba podczas jednej transakcji będzie mogła zakupić 2 szt. Chcąc kupić więcej karnetów trzeba będzie dokonać kilku transakcji.

3. Mam karnet z promocji opaskowej, ale tylko jeden. Czy będzie możliwość dokupienia drugiego dla osoby towarzyszącej?
Tak , taka szansa pojawi się od 16 lipca. W tym dniu o godz. 18.00 udostępnimy do sprzedaży ostatnią pulę karnetów

4. Co z dziećmi ? Mam 3 karnety i dziecko bez karnetu… ?
Małe dzieci od zawsze mogły ( i dalej mogą) uczestniczyć w naszym festiwalu za darmo. Małe to znaczy takie, które mają do 140 cm wzrostu. A co z dużymi i wysokimi dziećmi? Potrzebują one karnetu na normalnych zasadach.

5. Czy dzieci nie uszczuplają limitu uczestników festiwalu ze względu na potrzebną dla nich powierzchnię?  
Nie. Dzieci do 140 cm mogą uczestniczyć w festiwalu tylko pod opieką dorosłych. W koncertach także powinny brać udział razem w dorosłymi opiekunami, a mieszkając z nimi pod jednym dachem nie muszą się od nich dystansować.  Mogą przebywać razem z nimi w tym samym sektorze o powierzchni 5m2 wymaganym na osobę. Nie powoduje to więc dodatkowego zapotrzebowania na powierzchnię, ani nie uszczupla limitu 2500 osób, które mogą brać udział w festiwalu.

6. Czuję obawę przed koronawirusem, kupiłem karnet w przedsprzedaży, ale teraz myślę czy nie lepiej byłoby odpuścić sobie Pannonikę w tym roku?
Jeśli czujesz że uczestnictwo w festiwalu wiąże się dla Ciebie z ryzykiem albo masz jakiekolwiek obawy w tym względzie to naszym zdaniem powinieneś zrezygnować z uczestnictwa w tym roku i zwrócić swój karnet. Jest taka możliwość.  Nie musisz się tłumaczyć ze swojej decyzji ani podawać nan żadnego powodu rezygnacji.  Udostępniliśmy specjalny formularz zwrotu po linkiem >>> shorturl.at/ruU02
Trzeba go wypełnić i wysłać najpóźniej 14 lipca.  Po tym terminie zwroty nie będą przez nas honorowane.

7. Czy zamiast zwrotu mogę przepisać mój karnet na przyszły rok ?
Nie.
Rozwiązanie to braliśmy poważnie pod uwagę, wtedy  kiedy wiele wskazywało ze będziemy zmuszeni odwołać festiwal. Ale skoro podjęliśmy się jego organizacji to nie ma już takiej możliwości. Każdy uczestnik ma wybór : albo zwróci karnet i otrzyma pieniądze, albo wykorzysta kupiony w przedsprzedaży karnet i przyjedzie na festiwal w tym roku. Przyszłoroczny festiwal to inna impreza i na nią będą potrzebne nowe karnety.

8. Czy mając dwa bilety na jednym kodzie, da się zwrócić tylko jeden z nich?
Tak , jest taka możliwość. Wypełniając formularz zwrotu trzeba zaznaczyć w ostatnim pytaniu że zwraca się cześć karnetów z zakupionych na danym Ekobilecie.

9. Czyli ktoś kto kupił dwa bilety, dla siebie i osoby towarzyszącej będzie musiał teraz zapłacić dodatkowo za zmianę nazwiska?
Nie ma takiej potrzeby.
Jeśli kupiłeś dla siebie i np. żony, brata dwa albo więcej karnetów na jednym Ekobilecie to nie ma żadnego problemu, nic nie musisz dopłacać dopóki wszyscy razem w jednym momencie zgłosicie się „do odprawy” (przybędziecie do kasy w wiosce festiwalowej po odbiór opasek).
To samo dotyczy innych przypadków „nie rodzinnych”, gdy kupowałeś karnety dla siebie i znajomych/ przyjaciół.  Zasada jest taka ze posiadacz Ekobiletu powienien zgłosić się do odprawy razem z osobą towarzyszącą / osobami towarzyszącymi.
W obu przypadkach potrzebny jest warunek, żeby osoba towarzysząca  zarejestrowała się online na festiwal (przez specjalny formularz) na  10-3 dni przed festiwalem
Jeśli te warunki nie są spełnione czyli np. kupisz od kogoś karnet i będziesz oddzielnie udawał się na festiwal z nie swoim Ekobiletem to wtedy powinieneś wykupić specjalna opłatę manipulacyjną za zmianę nazwiska w wysokości 120 zł (cena w przedsprzedaży) lub w cenie 250 zł jeśli nie zrobisz tego z wyprzedzeniem tylko dopiero w kasie na miejscu.

10. Gdzie, kiedy i jak odkupić karnet z drugiej ręki?
Chcemy powiedzieć to jasno. Nie wspieramy kupowania karnetów z drugiej ręki. Ani nie polecamy. Padło nawet określenie, że jest to w tym roku „nielegalne”. To może za duże słowo. Odkupywanie i odsprzedawanie sobie karnetów w tym roku już zaczęło przypominać ciuciubabkę. Żeby utrudnić ten proceder i uczynić go niej opłacalnym wprowadziliśmy specjalną opłatę za przepisanie karnetu na nową osobę . Opłata ta wnosi 120 zł (jeśli wykupimy ją w przedsprzedaży) jeśli natomiast wpłatę uiścimy na kasie na miejscu np. podczas sprawdzania biletów i zgodności z dokumentem tożsamości to wtedy specjalna opłata podwyższona wyniesie 250 zł.  O tym że nie jesteśmy zainteresowani zabawą w cuciubabkę niech świadczy solenna obietnica banu dla każdej osoby która na naszych mediach społecznościowych składa oferty kupna i sprzedaży karnetu. Nie będziemy tego tolerować tak samo jak podważania naszej polityki w tym zakresie.
Z jednej strony musimy wiedzieć kto bierze udział w festiwalu, a odsprzedawanie karnetów to utrudnia. Z drugiej strony podjęliśmy się organizacji festiwalu w trudnych warunkach i nie podoba nam się że są osoby, które traktują to jako okazję do zarobku cudzym kosztem. Handel karnetami uznajemy za działanie na szkodę organizatorów, a opłata specjalna to rodzaj rekompensaty, której oczekujemy w zamian za  utrudnianie nam życia (bez względu na rzeczywiste intencje).

11. Jak będzie wyglądała kwestia sanitarna w czasie korony? Prysznice toitoie? Tak jak dotychczas czy coś się zmieni? Jak będą wyglądały koncerty- trzeba będzie nosić maseczki pod sceną itp?
Ogólnie wymogi są większe niż do tej pory. Nie wiem czy byłeś/aś na festiwalu do tej pory ale zarówno Toi Toie , jak i prysznice funkcjonowały już do tej pory na naszym festiwalu, więc nie przewidujemy to większych zmian, a gdyby zachować lich dotychczasową liczbę to okaże sie, że warunki sanitarne uległy poprawie, bo jest lepsza dostępność przy mniejszej (3 krotnie ) liczbie osób na festiwalu. Na pewno wprowadzimy nowość na festiwalu punkty do dezynfekcji rąk. I częstsze dezynfekowanie klamek i urządzeń często dotykanych. Liczymy też, że pannonikowicze zachowają wiele z przejętych w czasie epidemii zachować jak częste mycie i dezynfekowanie rąk i wielu z nich zaopatrzy się w swoje środki.
Odnośnie maseczek:
W rozporządzeniu jest mowa o maseczkach lub dystansie pow. 2 m miedzy uczestnikami. Ponieważ jest to świeża sprawa czekamy, aż rozporządzenie wejdzie w życie, żeby pojawiły się konkretne wykładnie co do jego funkcjonowania w praktyce.  Na dzień dzisiejszy wygląda że nie mam mowy o bezwzględnym nakazie używania maseczek podczas słuchania koncertów jeśli zachowany jest dystans pow. 2 m między uczestnikami . Ponieważ sytuacja na koncercie czy w innych miejscach w wiosce festiwalowej może się zmieniać na pewno warto mieć maseczkę z sobą, żeby w razie potrzeby jej użyć. Dlatego będziemy wymagać udowodnienia ze uczestnik pojawiając się w wiosce festiwalowej ma z sobą maseczkę (lub przyłbicę). Należy śledzić komunikaty Organizatorów i stosować się do nich. 

12. Pojawiła się informacja, że trzeba będzie  dopłacić sto zł za zmianę nazwiska czy to nie lekka przesada ?
Opłata ta jest zaporowa bo ma uczynić proceder handlu karnetami mało opłacalnym  i zniechęcić do niego. A czy jest tak wysoka? To rzecz względna . W Ryanairze jeśli chcesz przepisać bilet kupiony za 10 Euro na inna osobę musisz zapłacić przynajmniej … 115 Euro za zmianę nazwiska.

13. Jak z foodtruckami czy będą w ogóle możliwe?

Będą. Foodtrucki nieśmiało wracają do łask :-).  Formularz zgłoszeniowy już został udostępniony >>> pannonica.pl/gastronomia
Na zgłoszenia czekamy do 15 lipca. Ilość zakontraktowanych stoisk gastronomicznych będzie niższa niż w zeszłym roku. Ale warto pamiętać, że liczba uczestników w 2020 r będzie 3 krotnie mniejsza niż rok temu (i niż planowaliśmy w tym roku). Wspólnie z naszymi dostawcami postaramy się jak co roku o smaczne jedzonko dla Was.  

14. Jak zapewnicie utrzymanie dystansu 1 os / 5m2 lub odstępu co 2 m?  wg mnie to niemożliwe?
Jest to możliwe. Zrobiliśmy nawet specjalny konkurs, w którym pannonikowicze zgłaszali swoje pomysły jak to wyegzekwować. Wśród nich były różne śmieszne i dziwaczne, ale było też parę genialnych. Który z nich ostatecznie zastosujemy jeszcze nie wiemy, bo będziemy tę sprawę konsultować z Sanepidem i od ich opinii uzależniamy nasz wybór.
Nic jednak nie zastąpi świadomości i odpowiedzialności samych uczestników. Jeśli chcemy uczestniczyć w bezpiecznym festiwalu musimy sami siebie nawzajem pilnować.

15. Kiedy będzie można spodziewać się informacji o tym kto kiedy będzie grał ?
Powiedzmy sobie otwarcie. Kiedy 5 marca ogłaszaliśmy istotną cześć naszego lineup’y (8 z 12 zespołów) nie zdawaliśmy sobie co nasz czeka. Dzisiaj na początku lipca mimo posiadania zawartych umów z zespołami , musimy całą pracę zaczynać niemal od nowa. Kontaktujemy się z zespołami, które chcieliśmy dla was zaprosić i mamy różne sytuacje. W wielu przypadkach nadal niejasna jest  możliwość ich przyjazdu z formalnego punktu widzenia (zamknięte granice, przepisy o kwarantannie, zawieszone loty, utrudniony tranzyt przez kraje trzecie). Sytuacja jest dynamiczna. Wiele restrykcji jest znoszonych. Obawiamy się że nawet do ostatniej chwili będzie nam trudno ostatecznie potwierdzić lub nie czyjś przyjazd. Dlatego nie obiecujemy żadnych konkretnych nazw. Obiecujemy tylko, że postaramy się że by tegoroczny (pandemiczny) lineup był jak najlepszy.

Uwaga: jest to pierwsza porcja pytań i odpowiedzi. Zestaw ten będzie sukcesywnie uzupełniany