Ekspert Adam odpowiada na najczęściej zadawane pytania dotyczące spraw organizacyjnych (aktualizacja 26.08.2023)

Co roku przed festiwalem nasz Ekspert (w tym roku jest to Adam) odpowiada na najczęściej zadawane pytania. Zebraliśmy je tutaj w jednym miejscu, żeby rozwiać Wasze wątpliwości i żebyście nie musieli zadawać pytań (czy to mailem, czy przez Messengera) zwłaszcza, że przed samym festiwalem po prostu możemy nie mieć na to czasu (albo technicznych możliwości).

Pyt. 1. Kupiłem bilet przez Internet. Dostałem e-maila potwierdzającego. Czy to jest mój bilet ? Czy to wszystko ?
Odp. TAK,
Potwierdzenie z e-maila jest biletem elektronicznym (podobnie jak np. w tanich liniach lotniczych). Można wydrukować potwierdzenie i zabrać ze sobą albo użyć ekranu swojej komórki. Rolę biletu elektronicznego pełnią zamiennie albo sms z kodem pokazany na ekranie komórki albo wydruk z potwierdzeniem. Jeden lub drugi pokazujemy przy wejściu do wioski festiwalowej i tu wymieniamy go na opaskę na rękę, którą nosimy przez cały czas trwania festiwalu. Opaski będą też wyrywkowo sprawdzane przez służby porządkowe również u osób przebywających na terenie wioski festiwalowej. Zabezpieczcie swoje smsy i e-maile z potwierdzeniem przez skasowaniem albo zróbcie sobie kopie bezpieczeństwa. Utrata dowodu zakupu ma bowiem przykre konsekwencje (patrz punkt 21).

Pyt. 2. Gdzie mam odebrać opaski? Przy wejściu, w kasie?
Odp. Dokładnie TAK!
W budce (kasie) przy głównym wejściu do wioski festiwalowej (K). Posiadacze karnetów na cały festiwal odbiorą swoje tekstylne opaski (ze specjalnym etno-wzorem) i zobowiązani są je nosić na ręce i okazywać służbom porządkowym i informacyjnym podczas trwania całego festiwalu zwł. przy punktach kontroli opasek.  Z doświadczenia wiemy, że tuż przed rozpoczęciem koncertów przy kasie robi się „wąskie gardło”. Dlatego, kto ma możliwość powinien postarać się przybyć wcześniej, np. ok. 14.00- 16.00, wtedy wejście do wioski festiwalowej odbywa się dużo płynniej. Wstęp na festiwal i odbiór opasek dla Posiadaczy karnetów i biletów na 10. Pannonica Festival umożliwiamy od czwartku (31.08.2022) od godziny 12.00, Wtedy zostanie otwarta kasa biletowa.
W związku z podleganiem pod przepisy o imprezie masowej zmuszeni jesteśmy lepiej kontrolować wnoszenie alkoholu przez uczestników festiwalu (rewizje bagażu). To również może doprowadzić do zmniejszenia przepustowości przy wejściu.

Pyt. 3. Jestem posiadaczem podwójnego karnetu. Jednak druga osoba, nie może dotrzeć ze mną o tym samym czasie. Jak można rozwiązać tego typu sytuację ?

Na Pannonice to nie jest problem! – pierwsza osoba pokazuje przy wejściu swój kod i zgłasza, że chce odebrać tylko jedną z dwóch opasek, Osoba skanująca kod odznacza tylko jedną odebraną opaskę. Druga osoba bez przeszkód odbiera swoją opaskę wtedy, gdy dotrze do wioski, bo kod w dalszym ciągu jest aktywny i przy sczytaniu pokaże się informacja, że osoba, która go teraz pokazuje jest uprawniona do odbioru tylko jednej opaski.

Pyt. 4. Nie zdecydowałem się na zakup biletów w przedsprzedaży. Czy będę mógł kupić bilet na miejscu (np.  w kasie) ?
Odp. TAK.
Oprócz przedsprzedaży planujemy także sprzedawać karnety i bilety kasie podczas trwania festiwalu, przy jedynym wejściu do wioski festiwalowej (K).
Ale pragniemy zaznaczyć, że konsekwentnie promujemy przedsprzedaż jako podstawową i preferowaną formę zakupu. Dla organizatorów każdy karnet zakupiony w przedsprzedaży to miód na serce.

Pyt. 5. Co będzie jeśli np. zgubię opaskę? czy dostanę duplikat?
Odp. NIE,
Nie będziemy wydawać duplikatów. Technologia produkcji bezpiecznych opasek wejściowych wyklucza z jednej strony przypadkowe zniszczenie opaski (opaska jest trwała i wodoodporna) a z drugiej strony wyklucza zdjęcie opaski bez jej zniszczenia (w celu np. przekazania jej innej osobie). Prawidłowo założona opaska nie ma prawa również spaść z ręki. Dlatego opaski na rękę są powszechnie stosowane jako wielokrotne bilety wstępu na takich imprezach jak np. festiwale. Podsumowując: posiadacz opaski powinien dbać, by nie uległa ona zniszczeniu (co nie jest takie trudne):)

Pyt. 6. Czy zapewniacie wyżywienie ?
Odp. TAK.
Koncerty trwają prawie 6 godzin dziennie. Dlatego zawarliśmy ponad 20-cia umów z różnymi firmami gastronomicznymi i innymi podmiotami, które mają zapewnić Wam smaczne posiłki podczas festiwalu (również wegańskie). Gastronomiczna oferta Pannoniki ma naprawdę wielu fanów! Dlatego nie musicie martwić się o ciepłe posiłki, a ich wybór i jakość są wysoko oceniane przez uczestników festiwalu. Nie musicie nigdzie biegać, bo wszystko co człowiekowi potrzebne jest do życia (w dziedzinie jedzenia i picia) znajdziecie na miejscu w wiosce festiwalowej. Między koncertami będą przerwy techniczne ok. 20 minut, w sam raz żeby posilić się. Wyżywienie oczywiście jest płatne przez uczestników we własnym zakresie. Posiłki są świeże smaczne i urozmaicone. No i niedrogie.
Jest też inny aspekt wyżywienia w wiosce festiwalowej – ekologiczny. Przywożąc z sobą znaczne ilości produktów spożywczych nie tylko nie wspiera się lokalnej gospodarki, ale też obciąża się ją znacznymi ilościami odpadów z opakowań, które najczęściej pozostawia się w wiosce festiwalowej.

Pyt. 7. Czy można wnosić własny alkohol na teren wioski festiwalowej?
Odp. NIE.
Na terenie wioski festiwalowej obowiązuje bezwzględny zakaz wnoszenia i spożywania własnego alkoholu / nie zakupionego na stoiskach na terenie wioski festiwalowej. Alkohol nielegalnie wnoszony do wioski festiwalowej będzie konfiskowany przez służby porządkowe przy wejściu oraz podczas trwania festiwalu na terenie wioski festiwalowej i na polu namiotowym. W pierwszej kolejności dotyczy to piwa w puszkach i butelkach, jak również innych rodzajów alkoholu nie dostępnego na oficjalnie działających stoiskach gastronomicznych. Te i inne kwestie porządkowe zostały uregulowane w Regulaminie Festiwalu. Niestety ilość pozostawionych butelek i puszek na polu namiotowym wymusza na nas zaostrzenie działań prewencyjnych.
Kupując alkohol na oficjalnych stoiskach w wiosce festiwalowej wspierasz Festiwal Pannonica i jego oficjalnych partnerów (lokalny Browar Personall Kraft ze Starego Sącza, firma Rafa Wino z Nowego Sącza). Natomiast przemycając na teren wioski festiwalowej inny alkohol wyrażasz swoje lekceważenie dla Organizatorów oraz dla innych członków festiwalowej społeczności oraz przyczyniasz się do wzrostu cen biletów.

Pyt. 8. O której rozpoczynają się koncerty ? i o której godzinie orientacyjnie się kończą ?
Odp. w 2023 roku koncerty na dużej scenie rozpoczynamy w czwartek (w kolejne dni również) o godz. 18.30.
Koniec koncertów planowany jest przed nastaniem północy z tolerancją plus/minus 20 minut.
Udzielona nam zgoda na organizację imprezy masowej zakłada pewien bufor na nieprzewidziane wydarzenia i zakłada definitywne zakończenie koncertów na głównej scenie przed godz. 0.30.
Po zakończeniu koncertów na scenie głównej w wiosce festiwalowej mogą odbywać się niektóre tzw. wydarzenia towarzyszące jak np. Guczodisko.

Pyt. 9. Jak dojechać na Wasz festiwal komunikacja publiczną?
Myślec położony jest w gminie Stary Sącz i właśnie to miasto położone jest najbliżej od wioski festiwalowej (ok. 2 km). Z kolei najważniejszym węzłem komunikacyjnym w regionie jest Nowy Sącz położony całkiem niedaleko (do centrum N. Sącza jest ok 8 km, a do granic tego miasta raptem kilkaset metrów).
Przybywający na festiwal powinni w pierwszej kolejności jako cel podróży wybrać 80-cio tysięczny Nowy Sącz, który ma połączenia autobusowe i kolejowe z wieloma miastami Polski. Szczególnie dużo połączeń ma z Krakowem.
Z dworca PKP i dworca autobusowego MPK w Nowym Sączu można dostać się komunikacja publiczną (w godz. 5:01 do 23:57) linie: 11, 24, 43, 47, 49 (autobusy miejskie i podmiejskie) w pobliże wioski festiwalowej  (przystanek blisko mostu na Popradzie, ok 350 m).
Oficjalna nazwa przystanku to: „Węgierska – Przystań” (nr 01042)

Pyt. 10. Czy gwarantujecie miejsce na polu namiotowym?
Odp. TAK,
Nasze pole namiotowe bez trudu zdoła pomieścić 1000 namiotów (a docelowo znacznie więcej). Obowiązuje zryczałtowana opłata 120 zł bez względu na ilość dni/nocy spędzonych na polu. Posiadacze karnetów (z polem namiotowym) otrzymają specjalne opaski ze specjalnym znaczkiem (kartą) poświadczającą prawo do legalnego przebywania na polu namiotowym. Na terenie pola namiotowego obowiązuje zakaz przebywania osobom postronnym (bez opasek „pole namiotowe”). W przypadku stwierdzenia nielegalnego pobytu na polu namiotowym osoba na tym przyłapana będzie zobowiązania wykupić tzw. opłatę legalizacyjną 200 zł lub będzie musiała opuścić festiwal, a jej opaska zostanie przecięta.
Wejściówki na pole namiotowe (za 120 zł) można zakupić w przedsprzedaży na stronie www.ekobilet.pl/ckis. Będzie można je też zakupić na miejscu w kasie. Na polu namiotowym obowiązuje zasada kto pierwszy ten lepszy. W czwartek z pewnością wybór najlepszych miejsc będzie o wiele większy niż w piątek i sobotę.

Pyt. 11. Czy będzie tzw. pole ciche dla rodziców z małymi dziećmi?
Odp.  TAK.
Spora część pola namiotowego w jego południowej części jest przeznaczona na tzw. „ciche pole namiotowe” na którym obowiązuje cisza nocna zaczynająca się 20 minut po zakończeniu koncertów na scenie głównej, i trwająca do godz. 7.00
„Ciche pole namiotowe” nie jest (jak bywało w niektórych poprzednich latach) do wyłącznego użytku przez rodziny z małymi dziećmi tylko przez wszystkie osoby zainteresowane spokojem i ciszą zwł. w nocy. Położone jest w południowej części wioski festiwalowej w oddaleniu od sceny głównej (ok 500 m). Również na tym „cichym” polu największy wybór najlepszych miejsce miejsc jest w czwartek. To pole będzie położone blisko strefy sanitarnej, m.in. żeby nie trzeba było daleko przemieszczać się z dzieckiem do toalety. Przypadki łamanie ciszy nocnej na „Cichym polu namiotowym” powinny być zgłaszane do służby porządkowych i informacyjnych.

Pyt. 12. Czy uczestnicy festiwalu mają zapewniony parking ? 
Odp. TAK.
Zarówno posiadacze karnetów i biletów dziennych mają zagwarantowane bezpłatne miejsce na przynajmniej dwóch parkingach w odległosci nedalekiego spaceru od wioski festiwalowej. Główny parking P1 jest ulokowany na drodze (część ścieżki rowerowej) biegnącej od Browaru Personal Kraft w stronę Barcic. Kierowcy proszeni są o parkowanie wyłacznie po prawej (wykoszonej) stronie na poboczu pod kątem.  Po Zjechaniu z ronda Jana Pawła II w Starym Saczu należy skręcić w strone browaru i zaraz potem w prawo w kierunku południowym (za znakami).  Na drodze z parkingiem w okresie festiwalu (31 VII- 3 IX) obowiązywał będzie ruch jednokierunkowy (od ronda (browaru) w kierunku południowym). Obwiązuje zachowanie szczególnej ostrożności (uwaga na rowerzystów i manewrujące samochody!). Niewątpliwą zaletą tego parkingu jest znikome niebezpieczeństwo zakopania się w błocie) 🙂 oraz zacienienie! Szczęśliwcy, którzy zaparkują na początku (w pobliżu browaru) będą mieli do bramy festiwalu dość blisko porównywalnie z Barcicami (nie licząc skrótu przez rów) 🙂 Przybywający w kolejnych dniach muszą się liczyć z nieco dłuższym spacerem.
Drugi parking P2  (dla pojazdów z numerami rejestracyjnymi KN) udostępnimy orzy ul. Węgierskiej w Starym Sączu. Mieszkańcy Nowego Sącza proszeni są o korzystanie z tego właśnie parkingu. 
Na terenie wioski festiwalowej podobnie jak w latach ubiegłych obowiązuje całkowity zakaz ruchu wszelkich pojazdów. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa i koniecznością zachowania przejezdności dróg ewakuacyjnych.
Organizatorzy planują uruchomienie dodatkowego parkingu PUP dla osób uprawnionych (osoby z małymi dziećmi, osoby niepełnosprawne) oraz punktu wysiadkowego „Unpack&GO!”w bliskim sasiedztwie bramy wejściowej do wioski festiwalowej. Z parkingu PUP będa mogły korzystać osoby dysponujace odpowiednim identyfikatorem) wydanym przez Organizatorów. W sprawie indentyfikatorów należy wysłać maila na adres: bliskiparking.pannonica@gmail.com (nie później niż 23.08.2023). Wiecej szczegółów na temat parkingó i identyfikatorów na parking PUP można znależć >>> tutaj

Pyt. 13. Czy będą zapisy na warsztaty?
Odp. TAK.
Niektóre warsztaty mają limit uczestników (np. 15-20 os). Pozostałe warsztaty są otwarte b.o. (limitowane pojemnością sali czy namiotu). Rozkład warsztatów godzina i miejsce rozpoczęcia znajdziecie na stronie www i na plakatach na terenie wioski festiwalowej (przy kasie i przy biurze festiwalowym). Komunikaty (dot. zmian) będą publikowane na tablicy ogłoszeń w sąsiedztwie biura festiwalowego.
Zapisywać na warsztaty czwartkowe i piątkowe będzie można się osobiście wiosce festiwalowej już od godz. 13.00 we czwartek 31 sierpnia. Z kolei zapisy na warsztaty sobotnie i niedzielne rozpoczną się w piątek o godz. 10.00.
Obowiązywać będzie limit zapisów na max 2 warsztaty w limitem miejsc. Regulowane to będzie za pomocą naklejek – kuponów które otrzymacie przy odbiorze opasek. Każda dorosła osoba otrzyma bowiem dwie takie naklejki.

Pyt. 14. Jakie atrakcje są dodatkowo płatne?
Odp. Niektóre specyficzne warsztaty (zostanie to zaznaczone czerwonym kolorem na wykazie) będą odpłatne (np. degustacje wina). Chodzi tu głównie o warsztaty wymagające zużycia pewnych materiałów i produktów.
Polecamy zakupy na kramach (gadżety, biżuteria, ciuchy, ceramika itp… ) ma się rozumieć … też „za pieniążki”.
Oczywiście dwie istotne pozycje takie jak: dojazd na festiwal i wyżywienie w trakcie również trzeba opłacić sobie samemu.

Pyt. 15. Czy w wiosce festiwalowej jest wi-fi?
Odp. To skomplikowane ☹
Z względu na położenie w bliższej odległości do Starego (i Nowego) Sącza. dostęp do sieci komórkowej powinien być o niebo lepszy niż w Barcicach, gdzie były z tym olbrzymie problemy. Ale prawdę mówiąc jaki będzie zasięg, gdy w wiosce festiwalowej pojawi się parę tysięcy osób tego na 100% nie wiemy, bo festiwal w nowym miejscu odbywa się po raz pierwszy.
ps. W poprzedniej lokalizacji byliśmy zmuszeni pociągnąć do wioski festiwalowej światłowód używany na dobra sprawę tylko podczas festiwalu. Ze względu na spore koszty staramy się jednak uniknąć tego wydatku.

Pyt. 16. Czy na terenie wioski festiwalowej można płacić kartami kredytowymi, np. za karnety kupowane w kasie, posiłki?
Odp. zasadniczo NIE.
Chociaż na Pannonice w poprzednich latach pojawiały się już pojedyncze terminale płatnicze kart kredytowych :-). Problem ten przez lata był pochodną problemów z Internetem.
Jakby co to niedaleko od wioski festiwalowej są dwa bankomaty (w sąsiedztwie McDonalds’a) czyli w odległości ok 700 m od wioski festiwalowej)
Przypominamy również, że za karnet kartą płatniczą można zapłacić przez Internet w systemie ekobilet.pl/ckis .

Pyt. 17. Jak wygląda kwestia zaplecza higienicznego w wiosce festiwalowej „w szczerym polu”? Czy są toalety, umywalki, prysznice?
Odp. Na terenie wioski festiwalowej dostępne jest podstawowe zaplecze higieniczne. W strefie sanitarnej na polu namiotowym będą funkcjonować kontenery toaletowe i kontenery prysznicowe z podgrzewaną wodą oraz umywalnia polowa. Przypominamy, ze woda do celów sanitarnych nie jest zdatna do picia. W pobliżu sceny będą ustawione bezpłatne toalety polowe typu Toi, Toi codziennie serwisowane.
Wydajność zaplecza sanitarnego  nowym miejscu pozostaję pewną zagadką. Całość systemu opiera się póki co na własnym źródle wody i nie był on dotąd testowany przy tak dużej licznie uczestników jaka będzie na festiwalu.

Pyt. 18. Czy będzie bezpieczna strefa dla małych dzieci pod sceną?
Odp. TAK.
Korzystając z niej rodzice udostępniają swoim dzieciom o wiele lepszą widoczność sceny (nie zasłanianej przez osoby dorosłe), a równocześnie nie narażają dzieci na „poturbowanie” przez osoby żywiołowo tańczące pod sceną. Wstęp do strefy mają dzieci do lat 7 i ich rodzice/opiekunowie. Bezpieczna strefa dla dzieci pod sceną będzie po prawej stronie. Ale przewidujemy, że w naszym nowym miejscu rodzice z dziećmi będą mogli stosunkowo komfortowo uczestniczyć w koncertach w wielu miejscach, nie tylko w wydzielonej strefie po prawej stronie sceny.

Pyt. 19. Czy GuczoDisko będzie każdej nocy?
Odp. NIE.
Guczodisko na Pannonice tradycyjnie odbywa się JEDEN RAZ
Podczas każdej edycji i zawsze w nocy z czwartku na piątek. Zdarzające się niekiedy w przeszłości odstępstwa od tej tradycji należy traktować jako jednorazowe incydenty.
W tym roku czwartkowe GuczoDisko w namiocie (mała scena) zapoda Dj Balkan Madness.

Pyt. 20. Czy na terenie festiwalu będzie CamperPark?
Odp. NIE
Z wielu powodów NIE. Nasze próby (lata 2016 -2019) i doświadczenia w tym zakresie nie były udane. Dlatego od 2020 roku zaczęliśmy wygaszać tę opcję. W pobliżu wioski festiwalowej funkcjonowało de facto jedynie „dzikie” pole dla kamperów, żyjące „własnym życiem” poza festiwalową jurysdykcją.  Posiadanie na festiwalu CamperParku było w pewnym okresie naszym marzeniem, ale nie za wszelką cenę. Po prostu harmonijna koegzystencja wioski festiwalowej i CamperParku wymaga odpowiednich warunków topograficzno-infrastrukturalnych, które nie zawsze są możliwe do spełnienia w danej lokalizacji. Dlatego z pewnym żalem, ale świadomie rezygnujemy z tej opcji wierząc, że będzie to z korzyścią dla pozostałych 98% festiwalowiczów, którzy nie korzystają z kamperów .
Podsumowując: w 2023 roku CamperPark nie jest już obiektem naszego zainteresowania (i związanych z tym trosk).
ps. Dochodzą nas słuchy, że w niedalekiej odległości od wioski festiwalowej (do 2 km) ma powstać spore, całoroczne pole kamperowe  z prawdziwego zdarzenia jako inwestycja prywatnego przedsiębiorcy. I jako festiwal będziemy kibicować tym planom.

Pyt. 21. Skasowałem sobie e-maila z potwierdzeniem zakupu karnetu z Ekobiletu i co więcej utopiłem na wakacjach swoją komórkę z potwierdzającym sms’em. Czy mogę odzyskać bilet?
Odp. NIE.
To analogiczna sytuacja jak zgubienie papierowego biletu albo zgubienie portfela z pieniędzmi. Ty utraciłeś dowód zakupu biletu, my również go nie mamy, bo nie jesteśmy administratorem bazy Ekobilet’u. Apelujemy zatem: dbajcie o swoje bilety. Na wszelki wypadek dostajecie je w dwóch trwałych i łatwych do zachowania i skopiowania postaciach. Sami możecie zrobić dowolną ilość kopii bezpieczeństwa czy wydruków. Nie zrobimy tego za Was.

Pyt. 22. Czy w 2023 roku będzie akcja „Nie ściągamy opasek!”?
Odp. Prawdopodobnie TAK.
Nasz plan zakłada, że znowu będzie podobna (nieco zmodyfikowana) akcja (challenge) dla „twardzieli” pn. „Nie ściągamy!/nie obcinamy!”.
Każdy, kto przez cały wrzesień „przenosi” na ręce swoją tekstylną opaskę pannoniczną dostanie specjalny kod upoważniający do zakupu biletu na następną edycję w SPECJALNEJ cenie. Szczegóły i dokładne terminy ogłosimy do 10 dni po zakończeniu 10-smej edycji. Na pewno warunkiem wypełnienia czelendżu będzie zachowanie całych „dyndających” końcówek opasek.
Nie znamy jeszcze w tym momencie cen, które obowiązywać będą podczas kolejnej edycji, ale na pewno docenimy wszystkich posiadaczy karnetów na edycję 2023 i zaproponujemy im najlepsze ceny na kolejny festiwal.
Akcja prowadzona jest na Facebooku na specjalnym wydarzeniu.  Bądźcie czujni!

Pyt. 23. Kiedy najwcześniej można przyjechać do wioski festiwalowej?
Nasz festiwal zaczynamy w czwartek 31.08.2023 roku.
W związku z tym wioska festiwalowa będzie otwarta dla gości festiwalu od godz. 12.00 w czwartek 31.08.2023 r. Dopiero wtedy zezwalamy na wstęp na pole namiotowe i do wioski festiwalowej.
W tym roku będziemy respektować to z całą mocą, ze względu na nowe wyzwania organizacyjne wynikające z organizacji festiwalu w nowym miejscu.
Ogólnie należy pamiętać, że przez całą środę (a czasem też w czwartek rano) przed rozpoczęciem festiwalu w wiosce w dalszym ciągu trwają prace przygotowawcze z wykorzystaniem ciężkiego sprzętu. Im mniej osób „pląta” się wtedy bez celu po wiosce tym lepiej dla wszystkich.
Osoby, które podejmą próbę rozbicia się na polu namiotowym przed otwarciem wioski festiwalowej zostaną wezwane do jej opuszczenia. Nie będzie też możliwe pozostawianie w wiosce festiwalowej „depozytów” w żadnej formie.

Pyt. 24. Jak wygląda w tym roku organizacja wioski festiwalowej oraz rozmieszczenie najważniejszych obiektów?
Zmiany w porównaniu do poprzednich lat są duże! Zmienia się przede wszystkim miejsce całego festiwalu czyli Myślec (poprzednio były to Barcice).
Zmiana lokalizacji to dla festiwalu prawdziwa rewolucja. Dlatego prosimy o wyrozumiałość. Niekiedy do optymalnych rozwiązań dochodzi się przez lata. W stosunku do poprzedniej lokalizacji w Barcicach pewne zmiany wyjdą na dobre, inne walory, które posiadały Barcice mogą być trudne do powtórzenia.
Jedno jest bezdyskusyjne. Organizacja naszego festiwalu w Barcicach przestała być możliwa, więc jakiekolwiek dywagacje na ten temat powrotu do przeszłości są bezcelowe.
Dla zobrazowania jak wygląda przestrzenna organizacja wioski festiwalowej podczas 10 edycji Festiwalu Pannonica w nowym miejscu mamy dla Was specjalną mapkę. Wraz ze zbliżaniem się festiwalu, mapka będzie uzupełniana o lokalizację dodatkowych obiektów (np. namioty warsztatowe, itp.)

Pyt. 25. Coś mi wypadło (zachorowałem/nie dostałem urlopu/zmieniłem plany) czy mogę zwrócić karnet i otrzymać zwrot gotówki?
Odp. NIE.
Prawo do zwrotu, do którego jesteśmy przyzwyczajeni z zakupów internetowych nie dotyczy biletów wstępu na wydarzenia (takie jak np. koncerty, festiwale, mecze piłkarskie, itp.). Dzięki temu organizatorzy są chronieni od nagłych rezygnacji z uczestnictwa w wydarzeniach, które przygotowują (często przez wiele miesięcy) i ponoszą koszty jego organizacji. Zwrot przysługuje tylko w przypadku wydarzeń, które zostały odwołane przez Organizatora.
Osoba, która chce sprzedaz swój bilet/karnet powinna w pierwszej kolejności skorzystać z grupy na Facebooku https://www.facebook.com/groups/1925328617760895.
Co roku za jej pośrednictwem zmienia właściciela kilkadziesiąt (przynajmniej!) karnetów czy biletów. 

Pyt. 26. Czy na Festival Pannonica mogę przyjechać na festiwal z psem?
Odp. TAK, ale prosimy żeby się nad tym poważnie zastanowić
Na terenie festiwalu nie ma zakazu wyprowadzanie psów. Obowiązuję ogólnie przyjęte zasady współżycia społecznego. Na właścicielu spoczywa obowiązek dbania, żeby psy nie zakłócały pobytu innym osobom. W przypadku większych psów zalecane jest stosowanie kagańca i smyczy. Na właścicielach spoczywa również obowiązek sprzątanie odchodów.
Prosimy rozważyć czy festiwal z dużą ilością osób i głośną muzyką jest najlepszym miejscem dla Waszego psa. Czy zwierzę na pewno dobrze będzie się czuć w takich okolicznościach.

Pyt. 27. Czy mogę nocować w samochodzie na parkingu?
Odp. TAK, ale prosimy żeby się nad tym poważnie zastanowić
Podstawową, ogólnodostępną formą nocowania na naszym festiwalu jest pole namiotowe. Z tego powodu, że do wioski festiwalowej , a wiec również na pole namiotowe nie wjeżdżamy samochodem odpada opcja nocowania w aucie na polu namiotowym. Czy zatem można nocować w aucie pozostawionym na parkingu?
Teoretycznie tak, ale należy wziąć pod uwagę, że parkingi nie posiadają żadnego zaplecza higienicznego. Nie jesteśmy w stanie zabronić nikomu nocowania w swoim aucie na parkingu, ale obawiamy się, że taki proceder jeśli będzie stosowany na większą skalę przyczyni się do zaśmiecania okolicy parkingów, a bardzo zależy nam żeby do tego nie dochodziło.

pozdrawiam

Wasz Adam  (w Myślcu, 19.08.2023 r)

66 komentarzy do "Ekspert Adam odpowiada na najczęściej zadawane pytania dotyczące spraw organizacyjnych (aktualizacja 26.08.2023)"

  • comment-avatar
    Ola
    27 sierpnia 2015 (07:26)

    A czy na pole namiotowe można wnosić jakiekolwiek jedzenie?

    • comment-avatar
      Wojtek
      5 sierpnia 2017 (21:51)

      Można , aczkolwiek stoiska gastronomiczne będą niepocieszone 🙂 oczywiście nie dotyczy to napojów alkoholowych, których nie można wnosić.

  • comment-avatar
    Ewelina
    7 sierpnia 2017 (11:24)

    Nie dziwię się, że ze specjalnej strefy dla dzieci nie chce korzystać zbyt wiele osób. I to z jednej prostej przyczyny, nie po to się jedzie razem, mam tu na myśli parę z dzieckiem, by jedno z nich siedziało w specjalnej strefie z dzieckiem, a drugie samo pod sceną. Radzę przemyśleć pomysł jeśli ma on mieć jakiekolwiek zastosowanie.

    • comment-avatar
      Wojtek
      16 sierpnia 2017 (16:12)

      Pozostaniemy przy swoim; strefa w której będzie 40 dzieci i 80 dorosłych przestanie spełniać roli strefy komfortu i bezpieczeństwa dla dzieci.
      Są oczywiście inne wyjścia można stanąć z boku, z tyłu ale z małym dzieckiem pod scenę gdzie rządzi roztańczony tłum nigdy bym się nie pchał.

    • comment-avatar
      Robb
      29 sierpnia 2018 (00:04)

      „Nie dziwię się, że ze specjalnej strefy dla dzieci nie chce korzystać zbyt wiele osób”? Well … w 2017 było to mnóstwo osób, które korzystały 😉

  • comment-avatar
    Konrad
    10 sierpnia 2017 (16:02)

    Czy wstęp na pole namiotowe jest możliwy już w środę czy dopiero w czwartek?

    • comment-avatar
      Wojtek
      16 sierpnia 2017 (16:01)

      W tym roku mamy zdecydowanie mniejszą elastyczność w tym względzie (impreza masowa). Pole namiotowe wyposażone w sanitariaty itp. będzie przygotowane od czwartku 31.08 wcześniej jest to zwykła łąka, gdzie będą trwać dodatkowo intensywne i tym samym uciążliwe prace związane z budową wioski festiwalowej. Dlatego uprzejmie prosimy o przybywanie na nasze pole namiotowe najwcześniej w czwartek rano (po godz 9.00). Jeśli ktoś chce przyjechać w dolinę Popradu parę dni wcześniej to możemy polecić inne funkcjonujące tu pola namiotowe. W Barcicach kilka namiotów przyjmie Pani Kazimiera Łatka prowadząca gospodarstwo agroturystyczne więcej>>> . Cena to 7,5 zł za os. i 5 zł za namiot (w dostępem do łazienki). Natomiast niedaleko Barcic prywatne pola namiotowe jest np. w Rytrze (Elżbieta Pasiut tel. 604-206-209) więcej>>> Cena to 4 zł /os i 2 zł prysznic.
      Za zgodą władz gminy Stary Sącz między 29 a 31 sierpnia 2017 uruchomione zostanie również bezpłatne pole biwakowe w Barcicach na tzw. Przystani Rowerowej, która położona jest przed mostem na Popradzie po drugiej stronie drogi naprzeciwko boisk Barciczanki. Na Przystani Rowerowej jest toaleta, wiaty, miejsce na grilla i dostęp do wody. Z pola biwakowego bezpłatnie mogą korzystać osoby udające się na Pannonikę, które zechcą przybyć w Beskid Sądecki przed festiwalem. Pole biwakowe jest ogrodzone, ale nie jest strzeżone.

  • comment-avatar
    Oskar
    18 sierpnia 2017 (16:33)

    Czy można na teren pola namiotowego wnieść Turystyczną kuchenkę gazową ??

    • comment-avatar
      Wojtek
      18 sierpnia 2017 (19:43)

      Tak, można.

  • comment-avatar
    Kaśka
    18 sierpnia 2017 (22:25)

    Przyjeżdżamy na festiwal ze znajomymi. Jedni kamperem, drudzy z namiotem. Czy jest możliwość rozbicia się obok siebie? Przyjeżdżamy na cały czas trwania festiwalu z małymi dziećmi. Czy jest możliwość wjazdu kamperem na ciche pole namiotowe?

    • comment-avatar
      Wojtek
      21 sierpnia 2017 (00:32)

      W ostateczności może tak być(zgoda dotyczy oczywiście CamperParku). Na szczęście udało nam się powiększyć jego areał, więc miejsce jest. Prosimy ustawić namiot na tyle inteligentnie, żeby nie przeszkadzał kamperom i tym samym, żeby nie irytował podstawowych (żeby nie napisać „prawowitych”) użytkowników CamperParku. 🙂
      Uwaga w 2018 r nie ma już takiej możliwości.
      Update 2019. W tym roku oficjalnie umożliwiamy taki manewr, ale za ten przywilej trzeba zapłacić specjalną opłate za namiot (sprawdż w cenniku http://www.pannonica.pl/cennik-2/?fbclid=IwAR2aHrk_xjX0i57_oCG8eUDhVBqkIu5HytFGNQ0vziAUOXeWU8ZvedNnKco)

  • comment-avatar
    Oskar
    21 sierpnia 2017 (13:15)

    Czy na polu namiotowym jest dostep do pradu, gniazdek elektrycznych ??

    • comment-avatar
      Wojtek
      27 sierpnia 2017 (11:39)

      Nie

  • comment-avatar
    Krzysiek
    23 sierpnia 2017 (11:41)

    Pytanie: Czy kupując bilet jednodniowy można dopłacić 20 PLN, żeby rozbić się na polu namiotowym?

    W szczególności chciałbym kupić bilet na sobotę, ale rozbić się na polu namiotowym już w piątek w nocy i zostać na nim do niedzieli. Czy jest to możliwe?

    • comment-avatar
      Wojtek
      27 sierpnia 2017 (11:42)

      tak własnie należy zrobić. bilet „pole namiotowe” to zryczałtowana opłata za cały okres festiwalu od czwartku rano do niedzieli w południe. Ale uwaga!!!
      żeby pojawić się na polu namiotowym w piątek trzeba mieć bilet „wejściówkę” na piątek

  • comment-avatar
    Michał
    24 sierpnia 2017 (18:39)

    Hej. Czy przy rejestracji na polu jest obowiązkowy dokument tożsamości czy wystarczy sam bilet z wejściem na pole i dajmy na to potwierdzenie danych przez znajomego?

    • comment-avatar
      Wojtek
      27 sierpnia 2017 (11:43)

      Minimum formalności. Trzeba mieć bilet! Dowodu tożsamości nie pokazujemy.

  • comment-avatar
    Olga
    28 sierpnia 2017 (09:24)

    Pole działa od czwartku. Ale czy w środe wieczór moge już zaparkowac na parkingu festiwalowym?

    • comment-avatar
      Wojtek
      28 sierpnia 2017 (20:56)

      Tak, można

  • comment-avatar
    Teresa
    28 sierpnia 2017 (10:14)

    Czy 11 letnie dziecko wyrośnięte niewiele ponad 140 cm może liczyć na bezpłatne wejście/ bilet ulgowy?

    • comment-avatar
      Wojtek
      28 sierpnia 2017 (20:59)

      Niestety nie. 14o to 14o cm. a np. 145 cm > 140 cm. Po to jest to kryterium i miarka, żeby nie było żadnych dylematów.

  • comment-avatar
    Barbara
    28 sierpnia 2017 (11:45)

    Kiedy będzie znany szczegółowy program (wraz z godzinami) imprez towarzyszących?
    Jest bardzo dużo atrakcji, w wielu chcę uczestniczyć i chciałabym sobie rozplanować wszystkie dni w całości.

    • comment-avatar
      Wojtek
      28 sierpnia 2017 (20:59)

      dziś wieczorem 🙂

  • comment-avatar
    Paweł
    29 sierpnia 2017 (21:28)

    Dobry wieczór, czy każdy uczestnik wraz z wejściem otrzyma rozpiskę koncertów/warsztatów ?

    • comment-avatar
      Wojtek
      17 sierpnia 2019 (20:48)

      Partnerem Festiwalu jest Budweiser Budvar, w zwiazku z czym można się spodziewać tego znakomirtego czeskiego piwa rodem z Czeskich Budziejowic 🙂 w wersji, lager, Ciemne i bezalkoholowe

  • comment-avatar
    Kamil
    30 sierpnia 2017 (22:26)

    Czy na terenie festiwalu będzie sprzedaż alkoholu ? Jak tak to jakiego ?

  • comment-avatar
    Waldek
    28 czerwca 2018 (13:38)

    Jak chce kupić karnety na 3 dni dla 2 osób z 1 namiotem tzn. powinienem wybrać 1 bilet za 150 i drugi za 130 czy 2 bilety po 150 ?

    • comment-avatar
      Wojtek
      4 lipca 2018 (22:41)

      2 bilety po 150 zł . Opłata za pole namiotowe dotyczy kązdej dorosłej osoby (bez wzgledu na ilośc osób w namiocie).

  • comment-avatar
    Mateusz
    15 sierpnia 2018 (06:07)

    Czy na polu namiotowym mozna rozpalac grilla?

    • comment-avatar
      Wojtek
      15 sierpnia 2018 (10:50)

      Zakaz grillowania na polu namiotowym!!! Co podoba się jednemu , niekoniecznie spodoba się sąsiadom. O zagrożeniu pożarowym nie wspominając.

  • comment-avatar
    Jan
    18 sierpnia 2018 (21:42)

    Mamy 2x karnet 3 dni „blind promo” (bez pola nam.), kupiony przez Ekobilet. Czy jest możliwość przekazania biletów innym osobom?

    • comment-avatar
      Wojtek
      19 sierpnia 2018 (10:04)

      Tak, nie robimy z tym żadnego problemu, bilet nie jest imienny 🙂

  • comment-avatar
    oskar
    23 sierpnia 2018 (12:10)

    Mam pytanie odnosnie splywu pontonem czy jest tylko jedna godzina ta 9:30 czy bedzie mozliwosc splyniecia w pozniejszej godzinie, o ile pamietam rok temu byla mozliwosc

    • comment-avatar
      Wojtek
      24 sierpnia 2018 (21:57)

      Spływy w piątek i sobotę zaczynają się od godz 9.30 i będą trwały co najmniej kilka godzin. Oczywiście wiele zależy od pogody i stanu wody.

  • comment-avatar
    Marti
    24 sierpnia 2018 (10:15)

    Czy na terenie festiwalu jest dostępny depozyt aby przechować wartościowe rzeczy ?

    • comment-avatar
      Wojtek
      24 sierpnia 2018 (21:57)

      Nie. nie świadczymy usług depozytu (na zielonej łące) 🙂

  • comment-avatar
    Aagnieszka
    26 sierpnia 2018 (20:41)

    Wybieram się na Festiwal rowerem? Czy jest możliwość zabrania go ze sobą na pole namiotowe?

    • comment-avatar
      Wojtek
      26 sierpnia 2018 (22:40)

      oczywiście 🙂

  • comment-avatar
    Jacek
    29 sierpnia 2018 (15:37)

    Czy można spać w aucie na parkingu (nie kamper) ? nie mam namiotu a chciałbym jednocześnie zachować mobilność więc spanie w samochodzie wydaje się naturalnym rozwiązaniem. Oczywiście posiadam karnet na 3 dni.

    • comment-avatar
      Wojtek
      10 września 2018 (23:59)

      można

  • comment-avatar
    Marek
    30 sierpnia 2018 (12:38)

    A ja coś na żarty dodam 😉 Bo mnie zainspirowała zeszłoroczna Pannonica…. do naukowych rozważań o tym jak znaleźć najczystszego toi toia 😀 Bo choć organizatorzy dbają dobrze o sprzątanie sanitariatów, to wiadomo… przy takiej liczbie osób cudów nie będzie 😛 Po zeszłorocznej Pannonice postanowiłem zatem podejść do tego problemu z NAUKOWEGO punktu widzenia 😀 I teraz, drodzy festiwalowicze, dzielę się z Wami efektem mojej mozolnej pracy: Algorytmem Znalezienia Najczystszego Toi Toia 😀 Nie przeraźcie się ;P
    https://drive.google.com/file/d/0B6W0tA09B2O0TUNQZkVwM2R3WkE/view

    • comment-avatar
      Wojtek
      1 września 2018 (12:04)

      🙂 🙂 🙂

  • comment-avatar
    Jacek
    30 sierpnia 2018 (13:29)

    Jeszcze jakiś czas temu nie było dopisu o tym że w 2018 nie będzie możliwe dostawienie namiotu do Campera nawet jak przyjechaliśmy razem jeśli tak jest to w zasadniczy sposób wpływa na nasz plan wspólnego przyjazdu ( Dopisek jest zupełnie nowy ) a plany powstały wcześniej .Wielka szkoda

    • comment-avatar
      Wojtek
      11 września 2018 (00:58)

      Update 2019. W tym roku można, tylko za ten przywilej (rozbicie namiotu z Camper Parku) trzeba wnieść specjalną opłatę (patrz cennik)

  • comment-avatar
    Jacek
    30 sierpnia 2018 (14:01)

    Czy jeśli na pole Camperów przyjadę busem typu doka (kabina + skrzynia ładunkowa otwarta)i na pace rozbiję namiot to mogę być podciągnięty pod pojazd typu Camper.I będę mógł się cieszyć z festiwalu razem ze swoimi znajomymi którzy parkują swoje T-3 California ?

    • comment-avatar
      Wojtek
      11 września 2018 (00:01)

      Tak jest. Taki pojazd to dla nas kamper 🙂

  • comment-avatar
    Irena
    31 sierpnia 2018 (12:28)

    Cześć,

    o której godzinie będzie można wejść do wioski festiwalowej, mając jednodniowy bilet na sobotę 01.09?
    I o której należy ją opuścić?

    • comment-avatar
      Wojtek
      11 września 2018 (00:04)

      Do wioski można wejść w sobotę rano, a opuścic powinno się ją po sobotnich koncertach czyli po północy w nocy z soboty na niedzielę

  • comment-avatar
    Krzysztof
    1 września 2018 (12:18)

    Brać buty za kostkę „po górach” czy tarmpki zwykłe?

    • comment-avatar
      Wojtek
      11 września 2018 (00:04)

      buty takie jak bierze się na wędrówki po górach

  • comment-avatar
    Kasia
    16 stycznia 2019 (00:48)

    Czy istnieje możliwość postawienia campera w strefie dla rodzin z małymi dziećmi? Oraz czy w Camper parku jest dostępność prądu?

    • comment-avatar
      Wojtek
      10 marca 2019 (19:15)

      ad 1 NIE (camper w strefie dla małych dzieci)
      ad 2 NIE Prąd w CamperParku

  • comment-avatar
    Krysia
    15 kwietnia 2019 (00:05)

    Hej,
    1. czy można zaparkować auto osobowe na polu dla camperow i w nim spać? Placi się za wjazd 30zl od osoby czy od auta.
    2. czy spiąć na polu dla camperow / parkingu w aucie można legalnie korzystać z kabin prysznicowych na polu namiotowym?

    • comment-avatar
      Wojtek
      25 kwietnia 2019 (02:29)

      1. Nie. Camper Park jest tylko dla kamperów i vanów przystosowanych do spania.
      2. Prysznice na polu namiotowym są dla mieszkańcó pola namiotowego. Na polu namiotowym nie mają prawa przebywać osoby bez opaski „pole namiotowe”

  • comment-avatar
    Jola
    16 lipca 2019 (10:33)

    Na polu namiotowym obowiązuje zakaz grillowania, ale czy gdzieś na terenie festiwalu będzie wyznaczone miejsce – np stałe ognisko/grill, gdzie można będzie rzucić własną kiełbaskę (tudzież inne żarełko) darmowo na ruszt ?

    • comment-avatar
      Wojtek
      17 sierpnia 2019 (20:58)

      🙂 Dla miłosników dań z Grilla konsekwentnie polecamy przysmaki z grilla serwowane przez współpracujące z nami podmioty gastronomiczne. Natomiast miłosnikom grilowania polecamy imrpezy dedykowane dla tego (skadinąd sympatycznego) modelu spędzana wolnego czasu. Obawiamy się, że nie zaspokoimy wszystkich marzeń i aspiracji naszej festiwalowej społeczności. Za co z góry przepraszamy.

  • comment-avatar
    Gosia
    17 lipca 2019 (15:56)

    czy jest możliwość zwrotu biletów?

    • comment-avatar
      Wojtek
      17 sierpnia 2019 (20:53)

      Nie. I nie chodzi tu tylko o nasz festiwal. Zwrotów w ogóle nie praktykuje się w przypadku spzredaży biletów na wydarzenia kulturalne czy sportowe. Jest to usankcjonowane prawnie.
      Za to nie robimy problemu jeśli chodzi o odsprzedaż (czy podarowanie biletu innej osobie). Bilety nie sa imienne i w łatwy sposób można je przesłąc w formie eletroniczje (sms,e-mail). Uruchomismy w tym celu nawet specjalną grupę na Facebooku https://www.facebook.com/groups/1925328617760895/

  • comment-avatar
    Pola
    14 sierpnia 2019 (23:39)

    Czy w tym roku będą bezpłatne pociągi po koncertach w kierunku starego Sącza?

    • comment-avatar
      Wojtek
      17 sierpnia 2019 (20:45)

      Tak, będą odjazd z Barcic o godz 0:36, przyjazd do Nowego Sącza o godz. 0:50

  • comment-avatar
    Karol
    22 sierpnia 2019 (14:54)

    czy są jakiekolwiek ograniczenia w możliwości korzystania z pola namiotowego dla rodziców z małymi dziećmi? Planujemy przyjechać w 3 osoby dorosłe i dwoje małych dzieci do 140cm.

    co w przypadku, gdy za rok, dwa, jedno dziecko będzie powyżej kryterium 140cm, drugie nadal poniżej?

    • comment-avatar
      Wojtek
      24 sierpnia 2019 (12:23)

      Jeśli rodzice z małym dzeckiem (2+1) czy z większą ilością dzieci, to jak najbardziej. Natomiast niechętnie zapraszamy na to pole grupy o odwrotnych proporcjach typu 12 dorosłych i jedno dziecko.

  • comment-avatar
    Mateusz
    23 sierpnia 2019 (08:56)

    Kiedy będzie dostępna aplikacja Pannonica na 2019 rok? Do rozpoczęcia festiwalu 6 dni a tu ani widu ani słychu o aplikacji do zapisów…

    • comment-avatar
      Wojtek
      24 sierpnia 2019 (12:21)

      Oczekujemy na aproval ze strony Apple’a. Aplikacja jest gotowa. Niestety kolejka w której utknęlismy … długa

  • comment-avatar
    Magda
    24 sierpnia 2019 (08:47)

    Witam serdecznie! W najczęściej zadawanych pytaniach pisze Pan o aplikacji, jednakże nie dostrzegam jaka to aplikacja. Mogłabym prosić o nazwę?

    • comment-avatar
      Wojtek
      24 sierpnia 2019 (12:19)

      Aplikacja jest gotowaod 22.08, Obecnie od ok 50 godzin czeka na akcetapację (paroval) ze strony Apple. Jak tylko ją otrzymamy powiadomimy o możliwości ściągnięcia.